افزایش فعالیت خاموش نفتکش‌های روسی

از زمان درگیری نظامی روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های غرب بر انرژی روسیه نفتکش‌های روسی حرکت خود را پنهان می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، به نقل از بلومبرگ، نفتکش‌های روسی حامل محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، به میزان زیادی، حرکت خود را پنهان می‌کنند؛ پدیده‌ای که برخی از کارشناسان دریانوردی، آن را تلاش‌هایی برای دور زدن تحریم‌های بی سابقه علیه عنوان می‌کنند.

بر اساس اعلام شرکت «ویندوارد»، در هفته منتهی به ۲۵ ماه مارس، حداقل ۳۳ مورد از اقدام موسوم به «فعالیت خاموش» نفتکش‌های روسی را مشاهده کرده که بیش از دو برابر میانگین هفتگی در سال گذشته برابر با ۱۴ مورد بوده است.

«فعالیت خاموش» به وضعیتی گفته می‌شود که سیستم ردیابی برای مشخص شدن موقعیت مکانی خاموش شده باشد. این فعالیت خاموش، بیشتر در منطقه اقتصادی انحصاری روسیه صورت  گرفته است.

کشتی‌های تجاری بر اساس قانون بین المللی دریانوردی ملزم هستند، سیستم شناسایی اتوماتیک (AIS) را هنگامی که در دریا هستند، روشن کنند.

غیرفعال کردن یا دستکاری سیستم شناسایی موقعیت مکانی کشتی‌ها، در راس اقدامات دور زدن تحریم‌ها ذکر شده وزارت خزانه داری آمریکا در ماه می سال گذشته، قرار گرفته بود.

از زمان درگیری نظامی روسیه و اوکراین، غرب تحریم های وسیعی علیه این کشور وضع کرده است، از جمله، آمریکا، واردات نفت و گاز روسیه را ممنوع کرد و انگلیس نیز اعلام کرد خرد نفت از روسیه را تا پایان امسال قطع خواهد کرد.

کد خبر: 1134731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت الله سلیمی LT ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      رفتار روسیه رغتار یک ابر قدرت تیست. چرا باید یک ابرقدرت به این روز سیاه بیفتد که مثل قاچاقچی ها دنبال کسب درامد باشد. بدتر از همه اینکه مقامات امریکایی  نیر حکومت روسیه را تهدید به سرنگونی می کنند. این تهدید مقامات  امریکایی بدترین توهین به روسیه و تحقیر این کشور است. یعنی اگر بخواهند می توانند حکومت روسیه را تغییر دهند اما فعلا این کار را اتجام نمی دهند. سوال اساسی این است که پس معنی ابرقدرت بودن روسیه چیست؟ مگر نمی گویند روسیه هزاران کلاهک هسته ای در اختیار دارد؟ امریکا چطور این ابرقدرت به اصطلاح هسته ای را تهدید می کند.؟ ایا روسیه یک ببر کاغذی است؟ ایا حکومت روسیه ساخته شده توسط خود غربیهاست و هر موقع بخواهنددر دنیا بحران ایجاد کنند به این کشور نقشی ظاهری می دهند.؟