چرا طرح ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها شکست خورد؟

یک آسیب‌شناس اجتماعی معتقد است که طرح ازدواج دانشجویی در دانشگاه به دلیل نقایصی در خود طرح و همکاری نکردن سازمان‌ها با شکست مواجه شد.

مجید ابهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که طرح ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها نتوانست جواب مناسبی بگیرد چون همکاری خوبی از سوی سازمان صورت نگرفت و جامعه هم استقبال چندانی از آن نکرد، اظهار کرد: من یکی از مجریان ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها بودم و معتقدم می‌توان به جای ازدواج دانشجویی از ازدواج آسان سخن گفت تا شامل همه جوانان چه دانشجو و چه غیردانشجو بشود.

آسیب‌شناس اجتماعی و رفتارشناس با اشاره به این که برای اجرای طرح ازدواج دانشجویی، تنها نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بود که همکاری کرد و سایر سازمان‌ها از جمله وزرات ورزش و جوانان و تشکل‌های غیردولتی همکاری نداشتند، افزود: البته طرح ازدواج دانشجویی نیاز به چکش‌کاری بیشتری هم داشت و در این راستا، هم‌اکنون طرح ازدواج آسان در مرحله مطالعاتی است.

وی با تصریح بر این که همکاری سازمان‌های دولتی و تشکل‌های مردمی یکی از مهم‌ترین شروطی است که تضمین‌کننده اجرای طرح ازدواج آسان است، افزود: من معتقدم مردم باید وارد صحنه شوند، چون تاکنون هر جا که مردم غایب بوده‌اند، نتیجه مطلوب از دست رفته است. قرار نیست همه مسئولیت بر دوش دولت باشد، خود مردم و خانواده‌ها باید وارد عمل شوند.

ابهری با تاکید بر این که ازدواج آسان نیازمند برنامه‌ریزی در زمینه تامین شغل، جهیزیه و مسکن است، یادآور شد: ازدواج آسان در صورتی محقق می‌شود که ستاد جهیزیه تشکیل شود. همچنین موانعی مانند بیکاری جوانان و مسکن باید برطرف شود.

آموزش مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین لوازم تحقق ازدواج آسان است

این آسیب‌شناس اجتماعی در ادامه خاطرنشان کرد: ازدواج فقط آشنایی یک دختر و پسر نیست، آموزش مهارت‌های زندگی یکی از مهم‌ترین لوازم تحقق ازدواج آسان است. این آموزش‌ها، نه در خانواده و نه در مدرسه و دانشگاه به جوانان داده نمی‌شود.

وی در پایان با بیان این که طرح ازدواح آسان تا حدود ۶ ماه دیگر برای اجرایی شدن آماده خواهد شد، اظهار کرد: مهارت‌های زندگی باید از سوی وزارت علوم، صدا و سیما و حوزه‌های علمیه در مساجد و مکان‌هایی که تجمع اتفاق می‌افتد، آموزش داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =