تاکید وزیر کشور بر آموزش حضوری در همه مدارس

وزیر کشور بر تداوم برگزاری حضوری کلاس‌های درس با تمام ظرفیت و تزریق دُز سوم واکسن کرونا تاکید کرد و گفت خدمات دهی سامانه «ایران من» بر اساس تزریق دُز سوم واکسن کرونا انجام می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی  وزیر کشور  در حاشیه در چهل و دومین نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ براساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی مسئولان وزارت علوم، کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری برقرار است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه باید به صد درصد ظرفیت برگزاری حضوری دانشگاه‌ها برسیم، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باید همه مدارس و دانشگاه‌ها در کشور بازگشایی شوند و برای همین لازم است با تمام ظرفیت به سمت برگزاری کامل کلاس‌های حضوری در مدارس و مراکز آموزش عالی حرکت کنیم.

وحیدی ادامه داد: رعایت مقررات بهداشتی با محوریت استفاده از ماسک و تهویه هوا، لازمه کار است و باید به صورت جدی در کلاس‌های درس رعایت شود.

وی همچنین وصل شدن هر چه سریعتر دانشگاها و مراکز آموزش عالی به «سامانه ایران من» را ضروری دانست و تاکید کرد: به این ترتیب، وضعیت تزریق واکسن دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها مشخص می‌شود و نظارت‌های لازم به نحو موثری انجام خواهد شد.

وزیر کشور درباره حضور دانش‌آموزان در مدارس هم اظهار کرد: با توجه به افت تحصیلی دانش آموزان، مساله افزایش مدت تحصیلی مطرح است که باید بررسی‌های لازم از سوی متخصصان آموزش و پرورش انجام شود تا در صورت نیاز، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره آن تصمیم‌گیری کند.

وحیدی همچنین با اشاره به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر تزریق دُز سوم کرونا گفت: سامانه ایران من براساس تزریق دُز سوم ارائه خدمات خواهد داد. بر همین اساس افرادی که بیش از سه ماه از زمان تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته است، باید برای تزریق دُز سوم اقدام کنند.

ضرب العجل یکماهه دستگاه‌ها برای اتصال به سامانه مدیریت هوشمند 

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اتصال برخی دستگاه‌ها به سامانه مدیریت هوشمند، تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد ، برخی دستگاه‌ها که سامانه مرکزی آنها کامل نشده می‌توانند از سامانه‌های دستگاه‌های دیگر استفاده کنند و یا این واحدها را مستقیما به سامانه مدیریت هوشمند وصل کنیم و در این زمینه ضرب العجل یک ماهه‌ای به دستگاه‌ها داده شد تا به سامانه مدیریت هوشمند وصل شوند.

جریاناتی بدنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان هستند 

وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی مبنی بر فیلم‌های منتشر شده از مرزهای ایران و افغانستان، توضیح داد: جریاناتی به دنبال این هستند که بین ایران و افغانستان و بین ملت ما و افعانستان اختلاف درست کنند. اینها برنامه‌ریزی دشمن است و دو ملت سابقه روابط دیرینه دارند و ما میزبان مهاجرین افغانی هستیم. روابط تجاری خوبی با افعانستان داریم و عده‌ای در هرات و کابل کارهایی کردند که مورد تایید نیست و معلوم است هدایت شده است، اینها سعی می‌کنند سطح تشنجی ایجاد کنند و ما و مسئولان افغانستان باید نسبت به این امر مراقبت کنیم. بر اساس گزارش‌هایی که به ما داده‌اند، مسئولین افغانستان نیز تذکر داده اند و مردم باید توجه داشته باشند که این تلاش‌های دشمن برای ایجاد حساسیت‌های غیرواقعی را قبول نکنند تا بتوانیم انشالله روابط فرهنگی و اقتصادی خوبی بین دو کشور داشته باشیم.

وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرز شلمچه و سرقت کامیون صادراتی، با اشاره به برخورد فرمانده انتظامی با آن و حل موضوع، توضیح داد: در مرز شلمچه چون از واردات اجناس ایرانی جلوگیری شده بود، مردم در مرز آمده و درخواست کرده بودند که با توجه به اینکه به بخشی از صادرات ایران احتیاج داشتند، مرز باز باشد و الان صادرات در این مرز انجام و وضعیت عادی شده است.


وحیدی همچنین درباره مجوز کشت برنج در خوزستان، افزود: با توجه به کم آبی، عزیزان در وزارت جهاد و نیرو تصمیم گرفتند در جاهایی که مشکل آب وجود ندارد برنج کاشته شود و در جاهای دیگر که مشکل آب وجود دارد برنج کاشته نشود. استان‌هایی را که می‌توانند برنج بکارند مشخص کردند و استان‌هایی هم که نمی‌توانند باز هم اعلام کردند. 

تصمیمات دولت درخصوص نرخ «ارز ترجیحی» اعلام می‌شود

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تاکید رئیس جمهوری بر عدم شوک اقتصادی و تصمیمات دولت برای نرخ ارز ترجیحی، افزود: نرخ ارز ترجیحی در کمیته اقتصادی دولت دنبال می‌شود و طبیعتا اساس دولت بر این است که شوکی وارد نشود. مسئولان اقتصادی نیز بر همین اساس تصمیم گیری اتخاد می‌کنند و اگر هر تصمیمی اتفاق افتد، به موقع اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =