دیکتاتورهای عرب باید پاسخگوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشند / افزایش رفتارهای وحشیانه با فلسطینی‌ها

فعال رسانه‌ای جهان اسلام از اندونزی اعتقاد دارد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط برخی دیکتاتورهای عرب باعث شد تا رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن احساس کنند که در برابر نقض حقوق بشر از حمایت برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، دور جدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و به ویژه مسجدالاقصی افزایش یافته و در عین حال شاهد سکوت جامعه بین‌الملل در خصوص اقدامات وحشیانه نیروهای نظامی این رژیم علیه مردم فلسطین هستیم. در روزهای اخیر، نظامیان اشغالگر صهیونیست بارها به مسجدالاقصی یورش برده و نمازگزاران فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند که در نتیجه آن تا کنون ده‌ها فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شده‌اند. همزمان گروه‌های مقاومت فلسطینی ضمن محکوم کردن اقدامات صهیونیست‌ها، وعده داده‌اند که به شدیدتریم وجه پاسخ جنایات آنها را خواهند داد. در همین راستا، گروه بین‌الملل ایسکانیوز مصاحبه‌ای با «سیدحسن جواد» -فعال رسانه‌ای و تحلیلگر سیاسی اهل اندونزی- انجام داد.

متن کامل این گفتگو بدین شرح است:

- این روزها شاهد جنایات و تعرض‌های بیشتر صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین هستیم. علت این موضوع چیست؟

مدتی است که شاهد گرایش شهروندان رژیم صهیونیستی به سمت سیاست‌های راست بوده‌ایم. این بدان معناست که آنها دیدگاه‌های افراطی و جنگ طلبانه‌تر «ناسیونالیستی» را نسبت به فلسطین و فلسطینی‌ها اتخاذ کرده‌اند. هر روز شاهد افزایش رفتارهای وحشیانه شهرک نشینان عادی با فلسطینیان و غارت منازل و اموال آنها هستیم. این امر محصول سال‌ها القاء دروغین و حمایت آشکار رسانه‌های غربی و رژیم‌های آنها است؛ البته نباید از تاثیر «عادی‌سازی» [روابط با رژیم صهیونیستی] در میان برخی دیکتاتورهای عرب غافل شویم باعث شد رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن احساس کنند که در برابر نقض حقوق بشر، از حمایت برخوردار هستند. این در حالی است که هر صداهایی که آنها را محکوم کند، به عنوان «یهود ستیزی» شناخته و خاموش می‌شود. مجموع تمام این موارد باعث می‌شود که صهیونیست‌ها جنگ‌طلب‌تر شوند و مردم فلسطین دائما از نقض حقوق بشر رنج ببرند.

 

- وقوع چند عملیات موفق در سرزمین‌های اشغالی نشان داد که دور جدیدی از مقاومت آغاز شده است. مفهوم این عملیات‌ها چیست و آیا احتمال افزایش آن وجود دارد؟

پس از عملیات «سیف القدس» که سال گذشتهانجام شد، شاهد قیام فلسطینی‌ها از داخل مرزهای خودساخته رژیم صهیونیستی هستیم. در عین حال می‌بینیم که جنبش‌های مقاومت متحدتر و هماهنگ‌تر شده‌اند. علاوه بر این، عملیات در سرزمین‌های اشغالی اکنون دیگر «حمله با چاقو» نیست و به تیراندازی تبدیل شده است. اینکه مبارزان فلسطینی اکنون اسلحه دارند، باعث وحشت صهیونیست‌ها شده است. تنها یک راه وجود دارد که آن هم حرکت رو به جلو است و من معتقدم که گروه‌های مقاومت علاقمند به تشدید این عملیات‌ها هستند.

- به نظر شما آینده سرزمین‌های اشغالی و رژیم صهیونیستی به چه شکل خواهد بود؟

احتمالا صهیونیستها ابتدا به منظور مهار مقاومت فزاینده مردم فلسطین، تجاوزات خود را افزایش خواهند داد. بنابراین فکر می‌کنم در آینده نزدیک شاهد اقدامات وحشیانه‌تر نقض حقوق بشر توسط صهیونیست‌ها خواهیم بود، اما در عین حال رژیم صهیونیستی حمایت واقعی آمریکا و انگلیس را از دست خواهد داد. زیرا توجه و منابع آنها به سوی چین و روسیه معطوف شده است. این امر آنها را از نظر سیاسی در موقعیت بسیار ضعیفی قرار می‌دهد و همزمان مقاومت فلسطینی شدت بیشتری پیدا می‌کند. آنها راه رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی را خواهند رفت. آنها خیلی زود به پایان خود خواهند رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =