گردشگری ایران / باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر

باغ تاریخی عباس‌آباد از آثار تاریخی و جاهای دیدنی استان مازندران است که در دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مجموعه تاریخی و گردشگری عباس‌ آباد یکی از آثار تاریخی استان مازندران در شهر بهشهر است. مجموعه باغ‌ های عباس آباد در ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر و در دامنه رشته کوه‌ البرز و میان جنگل‌ های انبوه واقع شده است و یکی از مهم‌ ترین و بزرگترین باغ‌ تاریخی ایران به شمار می رود که در سال ۱۳۴۶ به عنوان یکی از باغ‌ های ایرانی در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده، همچنین در سال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این مجموعه شامل سد عباس آباد، مخزن و دریاچه، گل‌ باغ، کاخ، حمام، آسیاب آبی و دو برج آجری است.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / قلعه سارویه اصفهان

 باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر

معرفی مجموعه تاریخی عباس آباد

باغ تاریخی عباس‌آباد از آثار تاریخی و جاهای دیدنی استان مازندران است که در دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع شده است. این باغ یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های تاریخی ایران محسوب می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مجموعه تاریخی به دستور شاه عباس اول صفوی در سال‌های ۱۰۲۰ و ۱۰۲۱ ساخته شده است. وسعت این باغ غیرکویری ایران به ۵۰۰ هکتار می‌رسد. مجموعه عباس آباد شامل باغ،‌ دریاچه، حمام و... می‌شود.

مجموعه تاریخی عباس آباد

مجموعه تاریخی عباس آباد در استان مازندران، در فاصله ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر قرار دارد.

 باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر

مسیر دسترسی به مجموعه تاریخی عباس آباد

اگر از تهران راهی می‌شوید، وارد جاده هراز شوید و مسیر جاده آمل را در پیش بگیرید. در کمربندی آمل یک خروجی در سمت راست قرار دارد که به‌سمت بابل، قائمشهر و ساری می‌رود. وارد این خروجی شوید و مسیر را ادامه دهید تا بعد از ساری، به بهشهر برسید.

در ورودی بهشهر وارد بلوار هاشمی‌نژاد شوید و مسیر را ادامه دهید تا به بلوار امام رضا برسید. در بلوار امام رضا، نرسیده به هتل عباسپور، ورودی جاده عباس آباد در سمت راست شما قرار دارد. وارد جاده شوید و با عبور از رستوران قصر، مسیر را ادامه دهید. در انتهای مسیر، یک خروجی در سمت راست قرار دارد که مستقیم به مجموعه عباس آباد می‌رود. در صورتی که مسیر را ادامه دهید به تالار و رستوران هشت بهشت می‌رسید و می‌توانید از آنجا پیاده به‌سمت دریاچه بروید.

 باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر

با توجه به موقعیت زمین و آب فراوان مجموعه عباس آباد شکل گرفته است. در Abbas Abad Historical and Tourism Complex نیز مانند سایر باغ های ایرانی از قرینه‌ سازی در معماری آن استفاده شده است. مجموعه عباس‌آباد بر فراز یک تپه طبیعی قرار دارد که برای بالا رفتن چندین پله‌ و صفه ایجاد شده است و در نهایت در بالاترین قسمت این باغ، عمارتی به چشم می خورد. بهتر است بدانید که قسمتی از این مجموعه عظیم تا به حال کشف شده است که در ادامه بخش های مختلف این باغ بی نظیر را برایتان معرفی می کنیم:

• سد و برج کنترل جریان آب
• بنای داخل دریاچه مصنوعی
• برج‌ های دیده‌ بانی دوگانه
• محوطه‌ سازی شمالی
• محوطه‌ سازی جنوبی
• حمام

انتهای پیام/

کد خبر: 1139241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =