بررسی وضعیت پوشش دانشجویان در دانشگاه هاروارد/ سختگیرانه‌ترین قوانین مربوط به کدام دانشگاه است؟

قوانین دانشگاه هاروارد پوشیدن لباس‌های کوتاه، تنگ و نامناسب را در این دانشگاه ممنوع اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تنها یک ماه از بازگشایی دانشگاه‌ها می‌گذرد؛ اما پوشش و رفتار دانشجویان در این مدت حسابی خبرساز شده است. اخیرا اخباری مبنی بر درگیری دانشجویان با حراست دانشگاه تهران و علم و صنعت منتشر شد و در ادامه به اظهار نظرهای مسئولان دانشگاهی انجامید.

برای مثال محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محدود دانستن دانشجویانی که پوشش مناسب را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد که جامعه فرهیخته دانشگاهی از هوش اجتماعی بالایی برخوردار است و بیشتر قریب به اتفاق جامعه دانشگاهی می‌دانند که دانشگاه، کلاس و استاد حرمت دارد و حرمت را رعایت می‌کنند و پوشش شایسته محیط علمی و حضور در محضر استاد و کلاس را در نظر می‌گیرند.

ایسکانیوز به این بهانه قصد دارد محدودیت‌های پوشش در برخی دانشگاه‌های جهان را معرفی کند.

قوانین پوشش و رفتار در دانشگاه هاروارد شامل چه مواردی است؟

بر اساس دستورالعمل پوشش در دانشگاه هاروارد، دانشجویان موظف‌اند که شلوار تمیز و بدون پارگی یا سوراخ بپوشند. همچنین پوشیدن پیراهن دکمه‌دار یا ژاکت (یقه‌دار یا بدون یقه) اجباری است.

در این دانشگاه پوشیدن پیراهن‌هایی با نوشته یا نشان خاص، شلوارک، هر گونه لباس پاره یا سوراخ، پیراهن‌های بدون آستین، بالای شکم، تاپ و دمپایی ممنوع است. این دانشگاه به دانشجویان خود توصیه می‌کند که لباس آراسته بپوشند و از پوشیدن لباس‌های ورزشی و عرق‌گیر، لباس خواب و هر لباس باز یا نامناسبی بپرهیزند.

اصول رعایت پوشش دانشگاه هاروارد در کتاب راهنمای دانشجویان این دانشگاه (Student Handbook Appendix) ذکر شده است. این کتابچه شامل قواعد پوشش دانشجویان هم در محیط دانشگاه و هم در خوابگاه است.

یکی دیگر از موارد ذکر شده در دفترچه، قوانینی برای رفتار دانشجویان است. برای مثال در این راهنما آمده است که هرگونه اقدام به رابطه جنسی، آزار و اذیت جنسی یا سوءاستفاده جنسی از دانشجویان یا استادان ممنوع است و به شدت با متخلفین برخورد می‌شود. همچنین خرید و فروش، استعمال و به همراه داشتن، مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی ممنوع است. 

کدام کشور سختگیرانه‌ترین قوانین پوشش دانشجویی را دارد؟

با وجود آنچه در فضای مجازی تبلیغ می‌شود که ایران سختگیرانه‌ترین قوانین پوشش و رفتار را در جهان برای دانشجویان وضع کرده است، بررسی قوانین لباس پوشیدن دانشجویان در دیگر کشورها نشان می‌دهد که این گونه نیست. برای مثال دانشگاه میثاق در نیجریه دانشجویان خود را وادار می‌کند که موهایشان را بتراشند. میثاق دانشگاهی خصوصی و مسیحی است که در ایالت اوگون نیجریه قرار گرفته است. 

همچنین پوشیدن پیراهن آستین بلند بدون بستن دکمه آن یا پیراهن بدون یقه ممنوع است. دانشجویان پسر باید پیراهن را به درستی در شلوار قرار دهند و از پوشیدن دمپایی، کتانی کوتاه و شلوارهای تنگ اجتناب کنند. استفاده از هر گونه جواهراتی مانند گردن بند، دستبند، پابند و انگشتر ممنوع است. 

انتهای پیام/    

کد خبر: 1140996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نعمت AF ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
      0 0
      بهترین دانشگاه بوده ولی چرا بورسیه های فراوانی در سایر کشورها ندارد