نوری: معلمان بابت اجرای طرح رتبه‌بندی خیال‌شان راحت باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان در مجلس تمام شده و پس از آن نیز در دولت تصویب و اجرا می‌شود بنابراین معلمان مطمئن باشند طرح از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ یوسف نوری پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان همدان با گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: این دهه با ولایت حضرت فاطمه معصومه شروع شده و با ولادت امام رضا پایان می یابد هرچند این راه ادامه دارد.

وی افزود: دلیل بقای دین اسلام هجرت پیامبر اکرم به مدینه، علت دوام اسلام هجرت امام حسین از مدینه به سمت کربلا و دلیل رواج و بقای تشیع نیز هجرت حضرت رضا (ع) به ایران است که سبب تولید احادیث و منابع بسیاری برای جامعه شد.

بیشتر بخوانید:

ویس کرمی: مجلس کار خود را در زمینه رتبه‌بندی معلمان به خوبی انجام داد

وزیر آموزش و پرورش با این توضیح که افرادی مانند شهیدان طهرانی مقدم و کاظمی آشتیانی از ثمرات هجرت امام رضا ع و انتشار علم به واسطه ایشان در جامعه ایران است گفت: سیره شهید سلیمانی و تلاش ایشان برای تشکیل گروه‌ها، برگرفته از اقدام امام رضا ع در تشکیل گروه‌های مختلف در سرزمین ایران بود.

وی با بیان اینکه باید بیش از گذشته با امام رضا و مکتب ایشان آشنا شویم گفت: باید در راستای جامعه دانش بنیان گام برداریم که البته نظام تعلیم و تربیت در این مسیر، گرانیگاه این حرکت مقدس است.

نوری با اشاره به اینکه نقش معلمی را رهبر معظم انقلاب دو گونه ترسیم کردند و فرمودند تدریس توسط معلم و دیگر معلمی در مدرسه دو نقش این افراد است مطرح کرد: نقش دوم معلم ارزشش مضاعف دارد چرا که این فرد مهمترین سرمایه های کشور را در اختیار دارد.

    بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دانش آموزان ذخایر راهبردی ما هستند چرا که اگر آنها حرکت کنند تمدن اسلامی شکل گرفته و این تمدن شکوفا می‌شود مطرح کرد: باید به این عنصر جامعه توجه جدی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با این توضیح که ارزش افزوده آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده است چرا که نتیجه آن در فضاهای مختلف تجلی می یابد اظهار داشت: 85 درصد فارغ التحصیلان مدارس فنی جذب بازار میشوند.

وی با بیان اینکه آموزش های مختلف دانش آموزان در عرصه های مختلف دستاوردهای زیادی برای جامعه دارد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید این مهم که نقش آموزش و پرورش حتی در عرصه تولید و دانش بنیان نیز اثرگذار بوده است فرهنگ سازی شود مطرح کرد: محل شکل‌گیری بسیاری از امور مربوط به دانش بنیانها در آموزش و پرورش است.

وی همچنین با این توضیح که یکی از اقدامات ما در سند تحول بنیادین این است که حضوری موثر در فضای دانش بنیان داشته باشیم افزود: اگر تربیت دانش آموزان در مدرسه و در حوزه دانش بنیان رخ دهد آن وقت کارها بهتر انجام میشود.

نوری در ادامه غیر حضوری شدن افراطی مدارس در ایام کرونا را از جمله مشکلات موجود برشمرد و اظهار داشت: برای رفع این مشکل ما تلاش بسیار کردیم و خدا را شاکریم که مدارس باز شدند چرا که دانش آموزان دچار مشکل و جاماندگی تحصیلی شده بودند.

وی با اعلام اینکه برای رفع جامانده تحصیلی و تربیتی دانش آموزان از ابتدای تیرماه ماه کلاس های جبرانی برگزار می‌شود گفت: در بخش رفع مشکل کمبود نیروی انسانی که به دلیل عدم جذب نیرو و بازنشستگی معلمان رخ داده است نیز اقداماتی صورت گرفته است به گونه ای که به 34 هزار و 800 نفر استخدامی وارد چرخه تعلیم و تربیت شده اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بررسی تعیین تکلیفی های مجلس در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر این نزدیک به 15 هزار نفر دانشجوی سال چهارم دانشگاه فرهنگیان نیز به زودی وارد چرخه تعلیم و تربیت شده و کار ورزی خود را در مدارس انجام خواهند داد هرچند از 25 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاهی نیز استفاده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه سال گذشته 71 هزار نفر بازنشسته فرهنگی داشتیم که امسال این تعداد بیشتر خواهد شد عنوان کرد:اگر می‌توانستیم از برنامه های متنوع خارج از مدرسه استفاده می‌کردیم وضعیت بهتری داشتیم اما متاسفانه خانواده‌ها از این فضا می ترسند.

نوری با این توضیح که 6 هزار میلیارد تومان برای ساخت فضای فیزیکی برای دانش آموزان و همکاران اختصاص یافته است گفت: در رایزنی با خیران نیز قرار شده آنها تعهدات خود را دو برابر کرده و آن را از 3 هزار و 400 میلیارد تومان به 7 هزار میلیارد تومان برسانند.

وی درباره دانشگاه فرهنگیان نیز با این توضیح که نسبت دانشجو به استاد بیش از 90 به یک است افزود: درخواست جذب هیئت علمی داشتیم تا با وارد شدن این افراد بخشی از مشکلات برطرف شود.

این مقام مسئول حذف وعده غذایی دانش آموزان، قطع شون سرانه برخی مدارس، احیای پژوهش‌سراها و اردوگاه‌ها، توجه به مسئله رفاهی معلمان، بیمه و درمان آنها و اجرای رتبه بندی معلمان را از دیگر مسائل مورد توجه در آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: درباره طرح رتبه بندی معلمان نظر ما بر کیفی سازی این طرح است نه کمی گرایی.

وی با اشاره به اینکه به نظر می آید کار طرح در کمیسیون تمام شده و پس از آن نیز در دولت تصویب و اجرا شود بنابراین معلمان مطمئن باشند طرح از 31 شهریورماه 1400 اجرایی شده است اضافه کرد: در بخش توجه به مسائل دانش بنیان نیز 1.5 میلیون یورو برای آموزش دانش آموزان و معلمان اختصاص یافته و قرار است موسسات دانش بنیان نیز در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می‌گیرد.

 188پروژه فعال آموزشی  در سطح استان همدان در حال ساخت و ساز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر 800 کلاس بالای 35 نفر داریم گفت: 188 پروژه فعال در حال ساخت و ساز است که تقریبا 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا فضای آموزشی تامین شود.

محمود نقوی با تشریح برخی چالش های استان در این عرصه اظهار داشت: نخستین چالش ما کمبود نیروی انسانی است در حالی که در منطقه غرب کشور هیچ استانی چنین مشکلی را ندارد.

وی افزود:  امسال به 81 هزار ساعت نیرو در گروه الف  نیاز داریم که اگر تمام بازنشستگان به کمک آموزش بیایند نیز باز این نیاز  تامین نخواهد شد.

این مقام مسئول گفت: سالهای گذشته سهمیه ما در دانشگاه فرهنگیان 426 نفر و در ماده 28،  457 نفر بود که این رقم برای ما عدد پایینی است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اعلام اینکه نیروی انسانی ما برای سال 91 برای 250  هزار دانش آموزان بوده است عنوان کرد: امسال 350 هزار دانش‌آموز با 20 هزار معلم خواهیم داشت که نیروی معلم کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 800 کلاس بالای 35 نفر داریم گفت: 188 پروژه فعال در حال ساخت و ساز است که تقریبا 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا فضای آموزشی تامین شود.

  این مقام مسئول ادامه داد: چالش دیگر مشکل معلمان طرح امین است که بیش از 250 نفر حداقل پرونده ای است که قول دادند تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسعود IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 1
      آقای وزیر واقعا خیال مان راحت نیست نیست نیست نیست نیست....
    • غم پرور IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 1
      اقای نوری شما هنوز باور نکردید وزیر اپ هستید چرا هیچ تلاشی برای اجرای رتبه بندی نمی کنید شما ضعیفترین وزیر هستید
    • خور IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 1
      این حرفا رو ولش کن .سفسطه بازی رو بزارید کنار .بگو کی پول تو حساب میاد . این حرفا مسوولای زیادی زدند و رفتند و خوردند و بردند و دریدند و ...... به عمل حرف برآید .
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 1
      نوری جان به جان خودت این وعده ها ی تو کشت معلملن را