پیش بینی بورس دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

وضعیت بازار بورس فردا دوشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ را می توان متعادل با رشد اندک شاخص پیش بینی کرد!

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دوشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، اولین روز معاملاتی هفته آتی است. در این بخش خبری از سبدگردان هدف پیش بینی وضعیت بورس فردا دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ را با شما به اشتراک می گذاریم.

بیشتر بخوانید

بورس هفته را صعودی تمام کرد / رشد ۹۷۴ واحدی شاخص کل

خلاصه بازار بورس چهارشنبه (۱۱ خرداد ۱۴۰۱)

    شاخص کل با افت ۷۳۱ واحدی به ۱ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۷۹۷ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد ۱ هزار و ۳۳۵ واحدی به ۴۲۹ هزار و ۶۵۷ واحد رسید.
    ارزش بازار : ۶۱,۱۶۶,۴۸۹.۲۸۴B
    ارزش معاملات : ۳۸,۴۹۹.۰۵۴B
    تعداد معاملات : ۴۲۳,۷۸۷
    حجم معاملات : ۶.۵۹۲B
    نمادهای فباهنر، غشصفا، خزر، کرازی، دامین بیشترین افزایش و نمادهای زاگرس، ددان، ودی، ثالوند و ثپردیس بیشترین کاهش را داشتند.
    نمادهای پر معامله : ددانا، اسیاتک، شستا، زاگرس، خودرو

 بازار بورس روز چهارشنبه متعادل بازگشایی شد. شاخص کل در ۳۰ دقیقه اولیه بازگشایی فقط ۱۲۰ واحد رشد کرد این روند متعادل تا پایان زمان معاملات ادامه داشت و در نهایت شاخص کل ۷۳۱ واحد افت کرد.

طی جریان معاملات روز چهارشنبه، نمادهای «کگل»، «رمپنا» و «وبملت» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «نوری»، «شپدیس»، «شپنا» و «شتران» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

کارشناسان بازار سرمایه یکی از فاکتور های مهم رشد بازار را، رشد ارزش معاملات می دانند! پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در صفحه اینستاگرامش گفت : در اوایل سال گذشته زمانیکه شاخص کل صعودی بود، شاهد رشد حجم معاملات نیز بودیم و بالعکس با افت شاخص میزان حجم معاملات نیز کاهش یافت. اکنون با نگاهی به نمودار ها متوجه می شویم که با رشد شاخص از اوایل امسال حجم معاملات نیز رشد کرد اما از اویل اردیبهشت ماه با رشد شاخص، حجم معاملات کاهش یافت و این اصلا به نفع بازار نیست.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید  شاخص نتوانست مقاومت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را بشکند و عقبگرد کرد و در حال حاضر ارزش معاملات به زیر ۵ هزار میلیارد تومان رسید است و برای این به روند مثبت بازار امیدوار باشیم باید ارزش معاملات در محدود ۵ هزار میلیارد و بالاتر حفظ شود.

با این حال برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که رشد قیمت دلار بر روند بازار سرمایه بی تاثیر نخواهد بود و اکنون که قیمت دلار در بازار آزاد به ۳۳ هزار تومان رسیده و قیمت هر سکه نیز از ۱۵ میلیون تومان گذشته است، در بازار خودرو و مسکن نیز روند قیمت‌ها برای هفته ها صعودی پیش بینی می شود که این انتظار تورمی بر بازار سرمایه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. از این رو وضعیت بازار بورس فردا دوشنبه ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ را می توان متعادل با رشد اندک شاخص پیش بینی کرد!

کد خبر: 1143092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =