طرح ۳+۱ دانشجو معلم چیست؟/ شیوه نوین آموزش و پرورش برای پرکردن کلاس‌های درس

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرروش بدون هیچ پاسخگویی و اختیاری دانشجویان را در درس حاضر می‌کنند چرا که با کمبود معلم مواجه هستند.

علی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره طرح ۳+۱ دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد:  این طرح حکایت از این دارد که دانشجویان ورودی ۹۸ رشته‌های آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان باید سال آینده در کلاس‌های درس به‌صورت حق التدریس حضور پیدا کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با ذکر مثالی در خصوص ابهامات درباره طرح  ۳+۱ دانشجو معلمان عنوان کرد: به عنوان مثال سوالاتی مانند کلاس و واحد باقی مانده چطور باید گذرانده شود؟ آیا این طرح اجباری است؟ این اجباری بودن بر خلاف قوانین است یا خیر؟ جزو سنوات حساب خواهد شد؟ آیا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این تغییر برنامه ریزی درسی تایید می‌کند و برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد دانشجومعلمان مشکلی ایجاد نمی‌شود؟ 

وی با انتقاد از شفاف نبود طرح +۱ دانشجو معلمان و مشخص نبودن اهداف این طرح بیان کرد: متاسفانه تا کنون وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه فرهنگیان هیچ جزئیاتی درباره این طرح را تشریح یا منتشر نکرده‌اند. این موضوع باعث ایجاد سردگمی بین دانشجومعلمان شده است و به درستی نمی‌دانند تکلیف تحصیل آنها در سال  1401-1402 چگونه خواهد بود.

علیزاده با تاکید بر اینکه عدم پاسخگویی و تبیین سیاست‌های آموزشی، نشان از بلاتکلیفی در وزارت آموزش و پرورش دارد، گفت: در حال حاضر این بلاتکلیفی نزد مسئولان ناشی از عدم گفتمان تحولی در کشور است.

این دانشجو معلم  با بیان اینکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی مناسب آموزشی ندارند، ادامه داد: این مسئولان بارها اعلام کرده‌اند که قصد دارند منویات رهبر انقلاب را اجرا کنند؛ اما با سیاست های اشتباه، به کیفیت آموزشی معلمان لطمه وارد می‌کنند. همچنین بر اساس اصول آموزشی، اختیار، آزادی و تبیین شاتخص های مورد نیاز برای تربیت است ولی بدون هیچ پاسخگویی و اختیاری دانشجویان را مانند برده داری نوین سرکلاس درس حاضر می‌کنند چرا که با کمبود معلم مواجه هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تاکنون نسبت خود را با گفتمان دولت سیزدهم یعنی عدالت و جمهوریت مشخص نکرده است و ایده‌ای آموزشی نیز در این خصوص ندارد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1143295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =