چه اتفاقی می افتد اگر هر روز آب نارگیل مصرف کنید

آب نارگیل فواید و خواص بیشماری دارد ، مصرف روزانه این نوشیدنی پرخاصیت می تواند بدن شما را دچار تغییراتی سازد که شاید مدتها بود برای آن راههای متفاوتی را امتحان کرده بودید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آب نارگیل نوشیدنی پرخاصیت اما نه چندان پر مصرف ، این را گفتیم تا ابتدای مطلب به آن اشاره کنیم که علاوه بر فواید بیشمار این مایع آنقدرها هم مصرف آن رایج نیست درحالیکه مصرف روزانه آن می تواند تا حد قابل توجهی در سلامت جسم و درمان بیماری ها موثر باشد ، در این بخش خواهیم گفت که اگر هر روز آب نارگیل مصرف کنید چطور بیماری ها را ضعیف و درمان خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

چگونه از روغن نارگیل به عنوان ضد آفتاب استفاده کنیم؟

خواص قابل توجه مصرف روزانه آب نارگیل

درمان سردرد:

سردرد معمولا به دلیل خشکی ایجاد می شود آب نارگیل حاوی الکترولیت و مواد معدنی است که بدن را آب رسانی می کند وسردرد را تسکین می دهد.

تنظیم فشار خون :

آب نارگیل فشارخون را تنظیم و کنترل می کند چون حاوی پتاسیم و منیزیم است.

تنظیم پ هاش :

هرروز غذاهایی که حاوی شکر و کربوهیدرات هستند رامصرف میکنیم که بدن را اسیدی می کند و موجب مشکلاتی درسلامتی می شود آب نارگیل بدن را قلیایی و ازاسید پاکسازی می کند

خواص مصرف روزانه و مداوم آب نارگیل برای بدن

ادرار آور قوی:

اگر مشکل کلیه ومثانه دارید می توانید آن را به طورطبیعی درمان کنید آب نارگیل ادرار آور قوی است و باعفونت های باکتریایی مبارزه میکند ، مصرف روزانه ۲ لیوان اب نارگیل برای این مورد عالیست.

تنظیم قندخون:

آب نارگیل از دیابت و قندخون بالا جلوگیری می کند چون حاوی فیبر است .

آب رسانی:

آب نارگیل مقدار فراوانی الکترولیت دارد و ازخشکی روده جلوگیری می کند.

سلامت قلب:

آب نارگیل به دلیل اینکه کالری کلسترول چربی ندارد بسیار برای سلامت قلب مفیداست و جریان خون را بهبود می بخشد همچنین کلسترول خوب دربدن را بالا میبرد و ازحمله ی قلبی جلوگیری می کند.

کاهش وزن:

چون آب نارگیل کالری ندارد و حاوی فراوانی آنزیم است متابولیسم  و گوارش رابهبود میدهد و روند لاغر شدن راسرعت می بخشد همچنین پتاسیم زیاد آن سدیم بدن را منظم می کند.

درمان بیماری های ناشی از نوشیدن الکل :

استفراغ و حالت تهوع دو مورد ازنشانه های نوشیدن الکل است ، آب نارگیل بدن را آب رسانی و استرس ناشی از نوشیدن الکل رادرمان می کند.

کاهش روند پیری :

سیتوکین موجود در آب نارگیل روند پیری را کند وپوست را آبرسانی و تغذیه می کند به همین منظور ۲ فنجان آب نارگیل با۲ ق چ پودرصندل ترکیب و روی صورت ماسک و صبرکنید تاخشک شود و بعد با آب بشویید.

طرز تهیه شیر نارگیل پر از خواص

۴فنجان آب
۲فنجان نارگیل خرد شده

آب را بجوشانید تاخیلی گرم شود نه بجوشد تکه های نارگیل و آب را در مخلوط کن با سرعت زیاد مخلوط کرده تامخلوط قوام آید بعد ترکیب را از صافی عبور دهید ، حالا شیر نارگیل حاضر است.

بهتراست هرچه زودتر این ترکیب را بنوشید و بیشتر از ۳ روز در یخچال نگه ندارید.

آب نارگیل یک راه عالی برای غنی کردن بدن بامواد مغذی است همچنین نشاط بدن را افزایش و در مقابل بیماری ها محافظت می کنداز سوی دیگر شیر نارگیل اثرات مشابهی روی سلامتی دارد اما می تواند برای افرادی که گیاه خوار هستند سودمند باشد.

درگذشته شیرنارگیل و روغن به اشتباه متهم به بالابردن کلسترل بودند اما شواهد علمی بیان می کند نارگیل حاوی چربی های اشباع نشده است که کلسترل خوب را بالا میبرد.

بعد از صرف وقت در زیر نورخورشید برای انجام تمرینات سخت ورزشی آب نارگیل به عنوان منبع انرژی ، الکترولیت ها و هیدراتاسیون توصیه می شود.

شیرنارگیل به اندازه آب آن نمی تواند رطوبت بدن را تامین کند اما می توانید با اضافه کردن به ادویه کاری ،سس نهایت استفاده را از آن ببرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =