چرا همه پزشکان با بیمه‌های پایه قرارداد ندارند؟

خداکرمی گفت: به علت بدقولی‌های فراوان بیمه که گاهی حتی بیش از یک سال پرداخت‌ها به تعویق می‌افتند و کسورات فراوان، پزشکان از بستن قرارداد با بیمه‌ها طفره می‌روند.

کامران خداکرمی متخصص گوش و حلق و بینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که چرا همه پزشکان با بیمه‌های پایه قرارداد ندارند، گفت: بیمه‌های پایه در پرداخت به پزشکان عمومی و متخصص به شدت مشکل دارند و از طرفی با توجه به فرهنگ غلطی که در حوزه مصرف دارو وجود دارد برخی بیماران به پزشک اصرار می‌کنند که برایشان داروی بیشتر بنویسد و بیمه‌ها هم چون می‌دانند که اگر بخواهند نسخه پزشک را مو به مو اجرا کنند، ضرر می‌کنند برای نسخه کسورات ثبت می‌کنند تا هم از پرداخت به پزشک کسر کنند و هم پرداختی کمتری به داروخانه داشته باشند.

بیشتر بخوانید

رئیسی: قرار گرفتن بیش از ۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت،‌ امیدآفرین است

او افزود: به علت بدقولی‌های فراوان بیمه که گاهی حتی بیش از یک سال پرداخت‌ها به تعویق می‌افتند و کسورات فراوان، پزشکان از بستن قرارداد با بیمه‌ها طفره می‌روند. از جهتی بیمه‌ها هم برای عقد قرارداد با پزشک سنگ اندازی‌های بسیاری دارند.

خداکرمی توضیح داد: رابطه منفی بین پزشکان و بیمه‌ها شکل گرفته است و پزشکان و به ویژه متخصصان علاقه‌ای به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه ندارند مگر پزشکانی که در بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کنند. بیمه‌های پایه بدهی‌های کلان و کسورات فراوان دارند. پزشک هم نمی‌توان تمام درآمدش را منوط به پرداخت بیمه کند به همین دلیل گفته می‌شود که ده درصد متخصصان استان تهران با بیمه‌ها قرارداد دارند. این معضل در پرداخت‌های بیمه‌ای وجود دارد و بیمه‌ها شعار می‌دهند که با تاخیر یک روزه پرداختی‌ها را انجام خواهند داد اما بیمه‌ها معضل نقدینگی دارند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1144877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =