سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی راهکار مقابله با فرارهای مالیاتی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فرارهای مالیاتی سبب کاهش درآمدهای کشور شده و به کسری بودجه دولت دامن زده است و راه‌اندازی سامانه ثبت مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی به این فرارها خاتمه می‌دهد و جلوی تخلفات مالیاتی را می‌گیرد.

سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به راه‌اندازی سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی توسط دولت اظهار کرد: مالیات پایه و اساس اقتصاد کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه به کارگیری سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی مهم‌ترین اصل در اصلاحات اقتصادی است، افزود: هوشمندسازی فرآیند اخذ مالیات، حذف ممیزهای مالیاتی، اخذ عادلانه‌تر مالیات، کاهش فرار مالیاتی و حذف بخش‌ غیرشفاف اقتصاد از محاسن اجرای این قانون و راه‌اندازی سامانه مؤدیان وپایانه‌های فروشگاهی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وصول عادلانه مالیات می‌تواند پایه‌های اقتصاد کشور را قوی کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی دنبال اصلاح روش‌های اخذ مالیات بود. چون تاکنون مالیات به صورت سنتی وصول می‌شد که شفافیت لازم را نداشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایانه‌های فروشگاهی سامانه جامعی برای تشکیل بانک اطلاعات و آمار شفاف از جامعه است، گفت: این اطلاعات وصول مالیات کارگزاران از مؤدیان را شفاف و منطبق بر عدالت اجتماعی می‌کند.

وی به وجود ناعدالتی‌های در اخذ مالیات اشاره کرد و گفت: سامانه‌ای شدن ثبت مؤدیان به شفافیت امر و سلامت مسیر اخذ مالیات منجر می‌شود و آثار مثبتی برای اقتصاد کشور دارد. همچنین به افزایش اطمینان خاطر افراد مالیات دهنده منجر می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرارهای مالیاتی سبب کاهش درآمدهای کشور شده و به کسری بودجه دولت دامن زده است، خاطرنشان کرد: سامانه ثبت مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی می‌تواند به فرارهای مالیاتی که تاکنون با تبانی اتفاق افتاده استف خاتمه دهد و جلوی تخلفات مالیاتی را بگیرد تا جریان عدالت در شیوه پرداخت مالیات اتفاق بیفتد.

حسینی تأکید کرد: امیدواریم اجرای صحیح قانون سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی به کارآمدی هرچه بیشتر نظام مالیاتی کمک کند تا دولت بتواند به درآمدهای پایدارمالیاتی دست یابد و کسری بودجه در کشور به حداقل برسد.

کد خبر: 1145973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =