پیشنهاد فرانسه برای افزایش بودجه نظامی

در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین و تورم در اروپا، وزیر دفاع فرانسه پیشنها بودجه چهل و پنج میلیارد دلاری را داده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دولت فرانسه بودجه ۴۵ میلیارد دلاری را برای ارتش خود در سال ۲۰۲۳ پیشنهاد داده که سه میلیارد دلار افزایش نسبت به بودجه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش وبگاه «دیفنس نیوز» «سباستین لکورنو» وزیر دفاع تازه منصوب شده فرانسه، رقم پیشنهادی بودجه را در جلسه استماع هفتم ژوئیه در مقابل کمیته دفاع مجلس ملی فرانسه فاش کرد. در طرح افزایش بودجه، لکورنو به سخنرانی «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در نشست تجاری اخیر اشاره کرد که در آن ماکرون اعلام کرد فرانسه وارد دوره«اقتصاد جنگی» شده است.

بیشتر بخوانید

آخرین تحولات اوکراین | تاکید فرانسه بر لزوم حفظ تماس‌ها با طرف روسی

لکورنو خاطرنشان کرد که  با توجه به بحران اوکراین، فرانسه در «وضعیت حساسی» قرار دارد و حمایت پاریس از کی‌یف در دفاع خود باعث به‌روزرسانی‌های متعددی در بودجه شده است. ارتش باید مهمات و تجهیزات ارسال شده به اوکراین را به همراه جنگنده‌های که به کشورهایی مانند یونان صادر شده است، تکمیل کند.

او افزود که دولت همچنین به دنبال تامین بودجه تلاش‌های نوسازی بزرگ مانند حمایت از تلاش‌های جاری برای مبارزه با تروریسم و تقویت پایگاه صنعتی دفاعی خود است.

لکورنو گفت که با جنگ هیبریدی در اوکراین ، فرانسه باید برای بهبود قابلیت‌های خود در حملات سایبری، فضایی و سامانه‌های بدون سرنشین تلاش کند.

اینه در حالی است که برخی از قانونگذاران نسبت به افزایش بودجه پیشنهادی سه میلیارد دلاری  با توجه به میزان بالای تورم در فرانسه ابراز نگرانی کرده‌اند.

این در حالی است که همزمان با افزایش تورم و شرع فصل گرما در فرانسه، اعتصابات سراسری  در فرانسه شکل گرفته به طوریکه اخیرا شاغلان بخش راه‌آهن این کشور در اقدامی که باعث اختلال در تردد در شبکه ریلی سراسری شد، اعتصاب کردند.

سه اتحادیه از چهار اتحادیه ریلی اصلی فرانسه در این اعتصاب شرکت کردندو حدود  یک سوم خدمات قطارهای بین شهری و منطقه‌ای لغو شد  و تردد قطارهای شهری داخل و خارج پاریس نیز تحت تاثیر این اعتصاب قرار گرفتند.

اتحادیه‌های ریلی خواستار تعدیل حقوق‌ها بر اساس تورم و افزایش حداقل دستمزد و همچنین پاداش‌های بیشتر برای جبران افزایش قیمت‌ها هستند.  اعتصاب اخیر یک روز طول کشید، اما اتحادیه‌ها گفتند که در صورت عدم برآورده شدن خواسته‌هایشان، در حال بررسی گام  بعدی هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1147325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =