عربستان از قطع رابطه حماس با ایران ناامید شد

شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد که عربستان از شرط خود برای از سرگیری روابط با جنبش حماس مبنی بر قطع روابط با تهران کوتاه آمده اما شرط دیگری گذاشته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که اخیرا تماسی میان جنبش حماس و عربستان انجام شده است که با نتیجه ای ناامید کننده متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

خالد مشعل: تهران همچنان به حمایت از حماس ادامه می‌دهد

این منابع اعلام کردند: این تماس در چارچوب تلاش های حماس برای آزادی زندانیان این جنبش که در زندان های عربستان به سر می برند انجام شد. ریاض با از سرگیری روابط با حماس و آزادی زندانیان موافقت کرده است اما در مقابل شرطی گذاشتی است که پذیرش آن از سوی حماس محال است.

منابع المیادین تاکید کردند که عربستان از شرط قدیمی خود مبنی بر قطع روابط جنبش حماس با تهران کوتاه آمده است اما در مقابل شرط کرده است که این جنبش با شروط کمیته چهارجانبه روند صلح در سرزمین‌های اشغالی موافقت کند. حماس از شروط عربستان مبنی بر لزوم حل و فصل میان این جنبش و رژیم صهیونیستی شوکه شده است.

این منابع می گویند که عربستان از طریق یک واسطه شروط خود را به جنبش حماس اعلام کرده است و حماس نیز به این واسطه گفته است که اگر از سرگیری روابط با عربستان بر مبنای این قاعده باشد، آن را به طور قاطع رد می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =