جزئیات چهارمین جشنواره ملی کتاب سال انقلاب اسلامی

سرپرست مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات چهارمین جشنواره ملی کتاب سال انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود قیوم زاده سرپرست مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: چهارمین جشنواره ملی کتاب سال انقلاب اسلامی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف ارج نهادن به پژوهشگران حوزه انقلاب اسلامی و امامین آن و همچنین تقدیر از آثار برگزیده این دوره، در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود. دانشجویان، اساتید و پژوهشگران همه دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی، آزاد اسلامی و ...  آثار خود شامل کتاب، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رساله دکتری و طرح‌های پژوهشی پایان یافته که تاریخ دفاع یا چاپ آن‌ها سال ۱۴۰۰ باشد را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 

وی ادامه داد: موضوع آثار داوطلبین شرکت در جشنواره باید حول محور انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، تمدن اسلامی، مردم‌سالاری دینی، دفاع مقدس، اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، انرژی هسته‌ای، سیاست‌های جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه شامل سوریه، فلسطین، عراق، افغانستان، یمن، آذربایجان، اوکراین و سایر موضوعات مرتبط باشد. ۲۵۵ کلیدواژه مرتبط با انقلاب اسلامی در همین رابطه جمع‌آوری شده است. شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از چند طریق به دست همکاران ما برسانند که ارسال فیزیکی اثر یا فایل آن در قالب یک سی دی به محل دبیرخانه و همچنین ایمیل از جمله آن‌ها است.

سرپرست مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی گفت: سامانه پژوهشیار ظرفیت نظام‌مندی از پژوهش‌های متعدد انجام شده توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را در اختیار ما قرار داده که براساس تاریخ دفاع،احصا، دعوت و در جشنواره شرکت داده می‌شوند. طبق داده‌های سامانه پژوهشیار، ۷۰ پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد با کلیدواژه امام خمینی(ره)، ۱۶ پایان نامه در کارشناسی ارشد و ۱۵ رساله دکتری با کلیدواژه آیت الله خامنه‌ای در سال ۱۴۰۰ دفاع شده است.

او عنوان کرد: داوری آثار در چند مرحله صورت خواهد گرفت. کلیه آثار اولا در روند یک پالایش اولیه توسط داوران دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرد و سپس 36 اثر نهایی که دو برابر تعداد برگزیدگان است انتخاب و به دو داور داده می‌شود تا دو بار داوری نهایی شود. در نهایت پس از 72 نوبت آثار برتر بر اساس سطح‌بندی انجام شده معرفی می‌شوند. سطح یک شامل پایان‌نامه کارشناسی ارشد و سطح دو نیز رساله دکتری، کتاب و طرح پژوهشی را شامل می‌شود.

به گفته قیوم‌زاده، جوایز نیز در سطح اول، برای نفر نخست 4 میلیون، نفر دوم سه میلیون، نفر سوم دو میلیون و فرد شایسته تقدیر یک میلیون تومان در سه محور انقلاب اسلامی، اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب به صورت جداگانه تعلق می‌گیرد. در سطح دو نیز نفرات اول تا چهارم به ترتیب 5، 4، 3 و 2 میلیون تومان و فرد شایسته تقدیر یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان آثار خود را باید تا 30 آذر سال جاری به روش‌هایی که گقته شد برای دبیرخانه این جشنواره به آدرس تهران، خیابان اسکندری شمالی، خیابان فرصت شیرازی، ساختمان ستادی شماره ۲ دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، طبقه دوم، مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی با تلفن ثابت  ۰۲۱۶۶۴۲۸۹۶۷، موبایل   ۰۹۱۲۳۸۸۸۰۴۱، کد پستی 1419953491
و ایمیل iau.imam@gmail.com ارسال کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1152958

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =