پذیرش بی‌رویه دانشجوی پزشکی کیفیت آموزش را کاهش داده است

نماینده اسبق دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی گفت: کیفیت آموزش در بین دانشجویان علوم پزشکی به دلیل افزایش پذیرش بیش از ظرفیت موجود تنزل یافته است.

 علی قادری، نماینده اسبق دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: نفرات برتر رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی برای فعالیت در بخش‌های مختلف انتخاب می‌شوند. هرچند در صورتی که خواستار تغییر بخش باشند واحد آموزش دانشگاه با دانشجو همکاری نمی‌کند، اما فرد دیگر با نمره معمولی به دلیل ارتباط و پارتی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه بدون بررسی نامه و درخواستش در شورای پزشکی مورد حمایت قرار می‌گیرد .

قادری افزود: رفتارهای سلیقه‌ای در شان دانشگاه نیست. در این شرایط انتظار می‌رود تا با برخی از اعضای هیات علمی کارشکن از سوی مدیریت برخورد شود، چون در برخی مواقع شاهد توهین استاد به دانشجویی هستیم و همین مقوله منجر به سرخوردگی دانشجویان می‌شود.

وی درباره بروز مشکلات در انتخاب واحد افزود: انتخاب واحد در آموزشیار با مشکل خاصی همراه نیست. برخی از دانشجویان به رغم پرداخت شهریه ثابت  انتخاب واحدشان با نارسایی مواجه شده و امکان انتخاب واحد وجود ندار. برخی حل مشکلات موجود در این زمینه باید تیک مالی  در زمان انتخاب واحد برداشته شود تا بتوان باخیال راحت انتخاب واحد کرد.

نماینده دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی درباره روند کارورزی دانشجویان در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: مشکل اصلی در کاهش کیفیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی پذیرش دانشجو بیش از ظرفیت موجود است. برای مثال پذیرش ۱۵۰  دانشجو در هر ترم به دلیل نبود امکانات کافی مشکلات متعدد به ویژه تنزل کیفیت آموزش را به دنبال دارد، چون دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در ایده آل‌ترین شرایط هر ترم توانایی پذیرش ۵۰ دانشجو را دارد.

قادری با بیان اینکه تعداد بیمارستان‌های در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی محدود است، ادامه داد: دانشگاه علم پزشکی و محیط آموزشی با ظرفیت محدود همراه است و این مقوله کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال در برگزاری کلاس‌های علمی جراحی می‌توان دانشجویان را گروه بندی کرد.

به گفته وی دانشجویان رشته پزشکی در طول ترم در بخش اطفال بیمارستان بوعلی حتی یک بیمار را هم ویزیت نمی‌کنند و همین مقوله برای دانشجویان مشکلات متعدد را در زمینه آموزش با کیفیت به دنبال دارد. برای افزایش تعداد بیماران در مراکز درمانی با دانشگاه آزاد اسلامی باید با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد منعقد کرد تا به دلیل افزایش تعداد بیماران به نسبت دانشجویان هم به معاینه پرداخته و با افراد متعدد در روند درمان مواجه و به این شکل کیفیت آموزش ارتقا یابد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که یکم شهریور سالجاری، علیرضا خوشدل، رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه در تلاش برای حفظ کیفیت آموزش در راستای افزایش ظرفیت پزشکی هستیم، به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بزرگترین لطمه به جامعه  این است که پزشک مهاجرت کرده و به ارائه خدمات در دیگر کشورها بپردازد. همچنین در کشور مردم نباید متحمل پرداخت هزینه‌های سلامت شوند.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های آموزش باید به مرور زمان انجام شود. در این شرایط با ورود دانشجو به دانشگاه رفته رفته مطابق با نیاز آنها امکانات ارائه می‌شود. برای مثال دانشجویان در ترم‌های اول نیازمند کلاس یا آزمایشگاه بیشتر هستند که امکانات از سوی مرکز جامع آزمایشگاهی تا اوایل مهر ۱۴۰۱ افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =