۵ ریشه و عامل پنهان در سوزش عضلات بدن

اغلب افراد مدام از درد گردن، کمر، کف پا و سایر قسمت های بدن شکایت دارند و عنوان میکنند دچار سوزش عضلات شده اند اما دلایل پنهان این دردها و سوزش عضلات چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  قطعاً عضلات در طول زندگی همیشه حس یکسانی را برای ما ایجاد نمی کنند. گاهی اوقات احساس درد را به وجود می آورند و ما را آزار می دهند. هنگامی که عضلات درست کار نکنند، احتمالا آسیب دیدگی یا درد ایجاد می شود. به نظر شما ریشه این دردها از کجاست؟

بیشتر بخوانید:

علل و عوامل اصلی که موجب سوزش گلو و مری می شوند

آیا عضلات تان می سوزد اما نمی دانید چرا؟

این درد ممکن است مشکلات ریشه ای داشته باشد که هنوز متوجه آن نیستید . بعضی از عضلات کوچک در بدن هستند که باعث می شوند عضلات بزرگ تر کار خود را راحت تر انجام دهند. هنگامی که این عضلات کوچک تر درست کار نکنند، باعث آسیب یا درد می شوند و عضلات بزرگتر را هم درگیر می کنند.

هیچ راه ساده ای وجود ندارد که شما بفهمید دقیقا کدام عضله باعث ایجاد درد شده است. فقط یک فیزیوتراپ یا پزشک می تواند درد را ارزیابی کند و از طریق ام.ار.ای و آزمایش های دیگر، آن را تشخیص دهد. البته انجام حرکات کششی و قدرتی به شما کمک می کند تا درد را مدیریت کنید.

این درد ممکن است در قسمت های زیر به وجود بیاید:

درد کف پا

شاید علت این ناراحتی در پشت انگشت بزرگ پا باشد که به آن ماهیچه دراز خم کننده شست پا می گویند. اگر ضعف لگن داشته باشید؛ به قسمت های دیگر هم فشار وارد می شود ، همچنین پا هم درگیر می شود. این ماهیچه دراز خم کننده شصت پا به شما کمک می کند که هنگام راه رفتن تعادل خود را حفظ کنید و زمین نخورید.

برای جلوگیری از این اتفاق و درد، عضلات پا را تقویت کنید. همچنین روی عضلات لگن خود کار کنید. با تمرین اسکات و لانچ، می توانید کف پای خود را نیز قدرت ببخشید. حتما کفش های مناسب به پا کنید که باعث می شود عضلات پای شما تقویت شود . گاهی اوقات هم پابرهنه راه بروید.

درد پشت کمر

بعضی از درد ها معمولاً به خاطر کمر ضعیف و یک ماهیچه به نام پیریوفورمیس است که کمر را پوشش می دهد و باعث چرخش لگن هم می شود . برای جلوگیری از آن و تقویت این ماهیچه ، باید سعی کنید به گونه ای راه بروید که زانوهای تان هم درگیر باشد. حتی می توانید تمرین با توپ بزرگ هم انجام دهید؛ به این صورت که روی توپ بنشینید و حرکات چرخشی انجام دهید.

درد گردن

درد گردن می تواند به خاطر عضلات اسکالن یا نردبانی باشد که در کناره گردن قرار گرفته است . برای جلوگیری از این اتفاق باید قسمت بالای کمر و شانه ها را تقویت کنید . پوزیشن گردن خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید.

درد قسمت پایین کمر

دو گروه عضلانی که عامل ایجاد درد کمر هستند ، ماهیچه چند پاره و پسواس است. پسواس ماهیچه ای است که داخل لگن قرار گرفته و هنگامی که بیش از حد بشینید ، این ماهیچه سفت می شود . ماهیچه چندپاره هم ماهیچه نازکی است که به مهره گردن وصل می شود و باعث استقامت و پایداری آن می گردد. مطالعات زیادی نشان می دهد هنگامی که این عضلات را تمرین دهید، بسیاری از کمر درد ها هم کاهش پیدا می کند. برای جلوگیری از درد این ناحیه از جای خود بلند شوید ، حداقل هر یک ساعت یکبار دو دقیقه پیاده روی کنید؛ مخصوصا اگر زیاد می نشینید.

درد شانه

معمولا زمانی که شانه تان درد می گیرد، گردن هم درگیر می شود و این درد ممکن است از ماهیچه کوچکی به نام بالاخاری باشد که در قسمت بالای کمر بوده و به استخوان وصل شده است . خم شدن شانه ها به سمت جلو، عامل محرکی برای درد این ناحیه است .

برای جلوگیری از آن کمر خود را صاف نگه دارید تا فشار از این ناحیه برداشته شود و درد ماهیچه از بین برود. همچنین می توانید وزنه سبکی در هر کدام از دستان تان بگیرید ؛ کمی به سمت جلو خم شوید و وزنه ها را در هر کدام از کناره های بدن به سمت بالا بیاورید. تمرکز شما باید فشار وارد کردن به هر دو تیغه شانه در کنار یکدیگر باشد.

چگونه درد این عضلات را مدیریت کنیم؟

جلوگیری ؛ یک راه موثر و مهم برای درد عضلانی است. کاری که باید انجام دهید، این است که روز اول یا دوم از کمپرس سرد استفاده کنید . همچنین اگر این ناحیه باد کرده بود، می توانید این قسمت را باندپیچی کنید یا اگر پزشک تایید کرد؛ از ایبوپروفن استفاده کنید و هرگز بدون دستور پزشک از دارویی استفاده نکنید. چند روز به عضله خود استراحت دهید. معمولاً درد چند روز قبل از بهبودی ، دوباره تشدید می شود اما اگر بعد از 3 یا 4 روز درد همچنان شدید بود ، یعنی یک آسیب جدی اتفاق افتاده است که باید به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1154563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =