عسگری:  عملکرد داوری بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع است

کارشناس داوری فوتبال گفت: عملکرد داوری در این چند هفته بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع است، سال‌هاست در داوری حضور دارم و به عنوان ناظر و کارشناس مسایل داوری را بررسی می‌کنم اما اتفاقات این چند هفته را در هیچ برهه‌ای از تاریخ ندیدیم،

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، حسین عسگری در واکنش به عملکرد داوران در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر فوتبال ایران تاکید کرد: روندی که در حال حاضر پیش گرفتیم نیازی به کارشناسی و بررسی ندارد چراکه اتفاقات و اشتباهات آنقدر فاحش است که حتی افراد عادی جامعه هم به راحتی می‌توانند در مورد آن صحبت کنند.

بیشتر بخوانید:

چنگیز: تیم ملی را به دست کسی داده‌ایم که تجربه دارد

وی ادامه داد: عملکرد داوری در این چند هفته بسیار ضعیف و غیرقابل دفاع است، سال‌هاست در داوری حضور دارم و به عنوان ناظر و کارشناس مسایل داوری را بررسی می‌کنم اما اتفاقات این چند هفته را در هیچ برهه‌ای از تاریخ ندیدیم، متاسفانه اشتباهات تاثیرگذار داوری بسیار زیاد است و تمام قصور آن به تشکیلات داوری باز می‌گردد. وقتی نظارت درستی نباشد و کنترلی بر روند کار اعمال نشود همین می‌شود که امروز در لیگ برتر می‌بینیم. مگر می‌شود یک داور در ۹۰ دقیقه ۳ پنالتی محرز را نبیند؟

این کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت:‌ از هفته اول حداقل در دو تا سه بازی شاهد اشتباهات تاثیرگذار داوری بودیم. در کجای دنیا چنین صحنه‌ای را دیده‌اید؟ اینکه داوران هم باید آماده باشند یک بحث است اما قصور اصلی و مسبب همه این مسایل به تشکیلات داوری باز می‌گردد چرا که به هیچ عنوان اصولی و حرفه‌ای عمل نمی‌کنند.  

عسگری در واکنش به این موضوع که از اشتباهات داوری چند تیم خاص سود برده‌اند یا خیر، ‌تاکید کرد: اینطور نیست اما شاهد هستیم گل درست آفساید گرفته می‌شود و برعکس. پنالتی‌ها از چشم داوران دور می‌ماند و تصمیم‌های غلط گرفته می‌شود. اشتباه همه جا وجود دارد و خود من هم اشتباه کرده‌ام اما باید متعارف و منطقی باشد. در طول لیگ اگر ۵ تا۱۰ درصد اشتباه دیده شود می‌توان گفت قابل قبول است اما وقتی این رقم بالا می‌رود یعنی زنگ خطر که الان به حد فاجعه رسیده‌ایم.  

وی ادامه داد: متاسفانه به همان دلایلی که همه می‌دانیم سطح داوری کاهش و افت چشمگیری داشته است. به خاطر خیلی از مسایل از جمله حق رای و مسایلی از این دست هیات‌ ها فشار آورده و تعداد داوران افزایش می‌یابد. داورانی که در حد و اندازه‌های لیگ برتر نیستند جواز حضور در این سطح از فوتبال را دریافت می‌کنند و همین می‌شود که امروز می‌بینیم. واقعا جای تاسف دارد که داوری ما به چنین روزی مبتلا شده است.  

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: داوران و کمک‌های آنها باید بدانند در چه سطحی قضاوت می‌کنند. با روندی که این عزیزان در پیش گرفته‌اند هیچ امیدی به آینده نیست و اگر همین مسیر ادامه یابد، باید فاتحه فوتبال را خواند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1154929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =