چرا پهپادهای ایرانی مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته‌اند؟ + فیلم

عملکرد بسیار خوب تسلیحات نوین ایرانی از جمله پهپادها و موشک‌ها که وحشت دشمنان ایران را در پی داشته، موجب آغاز یک جنگ رسانه‌ای علیه ایران شده که نمود آن را می‌توان در برجسته‌سازی اخبار مربوط به عملکرد پهپادهای ایرانی در اوکراین یافت.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، توسعه برنامه موشکی و پهپادی ایران به یکی از نگرانی‌های اصلی غربی‌ها در سال‌های اخیر تبدیل شده و حتی در در گذشته ادعاهایی در مورد ارتباط مناقشه هسته‌ای با این موضوع مطرح شده است. در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نیز قدرت پهپادی ایران مورد توجه رسانه‌ها و محافل سیاستگذاری غربی قرار گرفته و به نظر می‌رسد یک عملیات روانی به منظور ایران هراسی در این زمینه آغاز شده است. هر چند که دولت آمریکا در چند سال گذشته اقداماتی را با هدف توقف توسعه قدرت نظامی ایران انجام داده است.  

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا در روز 10 دسامبر 2021 به بررسی طرحی با عنوان «مقابله با پهپادهای ایران» پرداخت. هدف اصلی این طرح که ابتدا توسط نمایندگانی همچون «باب منندز» -سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا- و «جیم ریچ» -نماینده جمهوری‌خواه- مطرح شد، محدود کردن توسعه سریع برنامه پهپادی ایران عنوان شد. بر اساس ادعای نمایندگان آمریکا، این طرح در راستای بند 107 قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از راه تحریم» موسوم به «کاتسا» قرار داشت. طرح مذکور در نهایت در تاریخ 16 دسامبر 2021 به تصویب کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا رسید. به موجب این قانون، هرگونه فروش و انتقال قطعات پهپادی به ایران یا از این کشور، مشمول تحریم‌های واشنگتن در قبال تسلیحات متعارف خواهد شد.

در هفته‌های اخیر اخباری مربوط به استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین در بسیاری از رسانه‌های غربی مطرح شده است. به نظر می‌رسد این اقدام در راستای جنگ رسانه‌ای علیه روسیه و متحدان این کشور پس از جنگ اوکراین باشد. این در حالی است که ناصر کنعانی -سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران- در روز 21 تیر ماه سال جاری در واکنش به این اخبار اظهار کرد: «سابقه همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری‌های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است» وی همچنین افزود: «وضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است».

اخیرا نیز ادعایی مبنی بر «احتمال استفاده روسیه از موشک‌های نقطه‌زن ایرانی در جنگ اوکراین» مطرح شده است. به نظر می‌رسد افزایش ادعاهایی از این دست در هفته‌های اخیر در راستای، پروژه ایران هراسی و با هدف تداوم راهبرد فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

از طرف دیگر باید به این واقعیت توجه داشت که توسعه برنامه هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی ایران یکی از ارکان غیرقابل مذاکره بازدارندگی محسوب می‌شود. شاید بتوان گفت عملکرد بسیار خوب تسلیحات نوین ایرانی از جمله پهپادها و موشک‌ها –که وحشت دشمنان ایران را در پی داشته است- موجب آغاز این جنگ رسانه‌ای شده باشد.  

لذا در مقابل جنگ رسانه‌ای اخیر رسانه‌های غربی در قبال قدرت نظامی ایران و به طور خاص پهپادها و برنامه موشکی باید مراقب بازی غربی‌ها بود و ضمن تداوم روند فعلی توسعه قدرت بازدارندگی کشور، در صدد خنثی‌سازی پروژه ایران هراسی دشمنان برآمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      تمامی افدامات رسانه ای دشمن در قبال پهپادهای ادعایی ساخت ایران برخاسته از عجز آنها در مقابله با این تکنولوژی ایرانی هست و این عجز و عکس العمل آنها برای مطلعین و سیاسیون جهان واضح است و باعث افول هیبت آمریکا در جهان شده است.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      تمامی افدامات رسانه ای دشمن در قبال پهپادهای ادعایی ساخت ایران برخاسته از عجز آنها در مقابله با این تکنولوژی ایرانی هست و این عجز و عکس العمل آنها برای مطلعین و سیاسیون جهان واضح است و باعث افول هیبت آمریکا در جهان شده است.