جابجایی در صداوسیما به دلایل امنیتی بود؟

پس از خرابکاری در شبکه شش صداوسیما، با حکم رئیس سازمان صداوسیما «علیرضا شریفی» به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه منصوب شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، پیمان جبلی طی حکمی علیرضا شریفی را به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه منصوب کرد.پیش‌تر رضا علیدادی، با حکم علی‌عسکری، رییس سابق صداوسیما از سال ۹۶ این مسوولیت را عهده‌دار بود. قائم مقامی معاونت فنی سازمان صدا و سیما و دبیری شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه از جمله سوابق شریفی است.اخبار ساعت ۲۱ صداوسیما که از شبکه‌های اول و خبر صداوسیما پخش می‌شود در ۱۶ مهر ماه برای چند ثانیه توسط عوامل ضدانقلاب هک شد.رئیس سازمان صدا و سیما چند روز پس از این خرابکاری گفت: اختلال در پخش خبر ساعت ۲۱ در دست بررسی است و پس از مشخص شدن نتیجه ها، اقدام‌های لازم را انجام می‌دهیم.

پیمان جبلی افزود: بررسی‌های امنیتی تکنولوژیک در حال انجام است؛ این اتفاق در حوزه‌های فناوری سازمان صدا و سیما رخ داده و حتما باید با یک اشراف و تسلط دقیق فناورانه مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: پس از اتفاق سال گذشته برای سازمان صدا و سیما (هک شدن برخی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی)، همفکری و هم افزایی خوبی میان مجموعه‌های مختلف متولی امنیت شبکه انجام شد و بسیاری از آسیب پذیری‌های این سازمان کاهش پیدا کرد. این اتفاق اخیر هم اگرچه تلخ بود، اما باعث می‌شود نقاط باقی مانده آسیب پذیری هایمان را برطرف کنیم.

هنوز هیچ منبع رسمی ارتباط این تغییر مدیریت با اختلال اخبار ساعت 21 صدا و سیما در هفته گذشته را مرتبط ندانسته است اما احتمال می رود برای تقویت بخش فناوری صدا و سیما این تغییر و تحول صورت گرفته باشد. رئیس سازمان صدا و سیما نیز تاکید کرده بود اختلال پیش آمده در حوزه فناوری سازمان رخ داده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1156703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =