فواید پوست نارنگی برای پوست و سلامت بدن

نارنگی یک میوه پرطرفدار و بسیار خوشمزه است اما خارج از خواصی که به عنوان میوه دارد پوست نارنگی نیز خواصی دارد که دانستنش شگفت زده تان خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نارنگی جزء میوه مرکبات محسوب می‌ شود و بسیاری از افراد آن را دوست دارند، زیرا خوشمزه و آبدار است؛ البته خیلی از ما به طور ناخودآگاه از خواص نارنگی چشم‌ پوشی می‌ کنیم؛ اما جالب است بدانید که خانم ها باید از نارنگی بیشتر استفاده داشته باشند، زیرا فواید زیادی دارد که در این قسمت فواید پوست نارنگی را برای بدن و صورت برایتان توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

خواص نارنگی و تمام فواید سلامتی ثابت شده آن

روشن شدن پوست

ویتامین c یک ماده فعالِ روشن کننده پوست است و می‌ تواند سرعت پروسه پیری را کاهش دهد؛ همچنین می توانید از پوست آن به عنوان یکی از موادی که باعث روشن شدن پوست صورت تان می شود، مثل تونر، ماسک یا به صورت دم کرده استفاده کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

درمان آکنه

پوست نارنگی فواید بسیار زیادی دارد، مثل ماسک صورت عمل می‌ کند. اگر از آکنه رنج می برید، بدانید که برای پوستتان بسیار عالی است. دارای خواص ضد باکتریایی و ویتامین سی است که با باکتری ها و آکنه مبارزه می کند.

استفاده به عنوان تونر

به جای اینکه پول زیادی صرف خرید تونر کنید، می توانید از پوست نارنگی استفاده کنید. برای انجام این کار پوست دو عدد نارنگی را داخل آب گرم می اندازید و شب تا صبح نگه می دارید؛ صبح که بیدار شدید، آن را داخل یک بطری ریخته و خوب تکان دهید. پوست نارنگی را از داخل آن بردارید و به عنوان تونر به صورت تان بزنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، آن را داخل یخچال بگذارید.

لایه برداری پوست

مایعی که از پوست نارنگی بیرون می آید، دارای اسید های مناسبی برای پوست است. این اسید ها برای لایه برداری پوست و از بین بردن سلول های مرده استفاده می شوند.

کاهش سرعت فرآیند پیری

پوست نارنگی باعث کاهش سرعت فرآیند پیری می شود، زیرا به اندازه کافی ویتامین c و آنتی اکسیدان دارد و از طرفی هم می توانید از پودر پوست نارنگی به عنوان ماسک صورت یا به عنوان تونر استفاده کنید و تفاوت را در پوست تان احساس کنید.

جلوگیری از عفونت های پوستی

پوست نارنگی را می توانید برای جلوگیری از اختلالات و عفونت های پوستی استفاده کنید که باعث از بین بردن آکنه، جوش، قرمزی و مشکلات پوستی می‌ شود و آن به جوان سازی پوست تان هم کمک خواهد کرد.

حفظ سلامت گوارش

پوست نارنگی می تواند باعث از بین بردن مشکلات گوارشی شود، حس رضایت را در شما افزایش دهد، سیستم ایمنی تان را بهبود ببخشد و از طرفی هم فیبر رژیمی موجود در آن فواید بسیار زیادی برای کل بدن تان دارد.

سم زدایی

پوست نارنگی را می توانید برای پاکسازی بدن استفاده کنید. آلکالین موجود در آن باعث از بین بردن سموم بدن می شود.

کنترل سطح کلسترول

پوست نارنگی تاثیرات بسیار عالی برای تنظیم سطح کلسترول خون دارد و یک فلاونوئید بسیار قوی است که می تواند برای کاهش کلسترول موثر باشد.

کمک به کاهش وزن

طبق مطالعات انجام شده، پوست نارنگی می‌ تواند کالری‌ سوزی کند؛ حتی می‌ توانید آن را به عنوان دمنوش قبل از وعده غذایی استفاده کنید که باعث می‌ شود کمتر غذا بخورید.

بهبود سلامت استخوان

نارنگی حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و مس است که باعث تقویت استخوان می شوند.

تقویت سیستم ایمنی

پوست نارنگی سرشار از ویتامین سی می باشد که سیستم ایمنی را تقویت می‌ کند و با عفونت ها مبارزه خواهد کرد.

بهبود سلامت چشم

سطح بالای ویتامین آ در پوست نارنگی برای سلامت چشم و بینایی بسیار موثر است. ویتامین c موجود در آن هم از مشکلات چشم جلوگیری می کند.

کاهش استرس با دمنوش پوست نارنگی

پوست نارنگی را می توانید برای از بین بردن استرس و بیخوابی هم استفاده کنید. کافی است آن را دم کرده و به صورت دمنوش بخورید که هم برای پوستتان مفید است و هم استرس تان را از بین می برد که کاهش استرس به شفافیت پوست هم کمک زیادی خواهد کرد.

از پوست نارنگی چطور استفاده کنیم؟

روش رایج استفاده از پوست نارنگی، خشک و پودر کردن آن است که به شکل دمنوش قابل استفاده می باشد.

کد خبر: 1158146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =