طوفان ماسک هنوز ادامه دارد/ اخراج بیش از ۷ هزار کارمند توییتر

ظاهرا ایلان ماسک نیمی از ۷ هزار و ۵۰۰ کارمند توییتر را اخراج کرده که به گفته مدیر بخش ایمنی و صحت محتواها، تعدیل نیرو در بخش آن‌ها ۱۵ درصد بوده است.

به گزارش گروه دانش و فناوری ایسکانیوز، ظاهرا ایلان ماسک نیمی از ۷ هزار و ۵۰۰ کارمند توییتر را اخراج کرده و به گفته مدیر بخش ایمنی و صحت محتواها، تعدیل نیرو در بخش آن‌ها ۱۵ درصد بوده اما این اتفاق تاثیری بر شیوه مدیریت پست‌ها به‌خصوص در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس آمریکا نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

ایلان ماسک پیام‌های پولی را به توییتر اضافه می‌کند؟

بر اساس گزارش، واحدهایی که بیشترین ضربه را از این تعدیل نیرو دریافت کرده‌اند به ترتیب واحد اعتماد و ایمنی، سیاست‌گذاری، ارتباطات، سرپرستی توییت‌ها، اخلاق، هوش مصنوعی، علم داده، تحقیقات، یادگیری ماشینی، خیر اجتماعی، دسترس‌پذیری و حتی تیم‌های مهندسی هستند.

افزون بر این، چند مدیر دیگر از جمله «آرناد وبر»، معاون مهندسی محصولات مصرفی و «تونی هیلی»، مدیر ارشد نظارت بر محصولات توییتر هم از این شرکت اخراج شده‌اند. با توجه به تصمیم ایلان ماسک برای کاهش هزینه‌های این شبکه اجتماعی در بخش‌هایی مثل میزبانی ابری، کارمندان باقی مانده انتظار دارند که این پلتفرم در چند وقت آینده در حفظ زیرساخت‌های حیاتی خود شرایط سختی را پیش رو داشته باشد.

**تعدیل نیروی ۱۵ درصدی در تیم ایمنی محتواهای توییتر
در این میان اما کارشناسان بیش از هر چیز نگران کنترل محتواهای نادرست در این شبکه اجتماعی هستند و از تعدیل نیرو در تیم اعتماد و ایمنی توییتر گلایه داشته‌اند. با این حال، «یول رات»، مدیر بخش مربوطه در این شرکت می‌گوید تیم آن‌ها تقریبا ۱۵ درصد از نیروهای خود را از دست داده و نیروهای اصلی ناظر بر محتواها کمترین آسیب را دریافت کرده‌اند.

رات می‌گوید نرخ روزانه مدیریت محتوا ثابت باقی مانده است. با این حال، ماسک مدعی شده که سطح محتواهای نفرت‌آمیز در طول هفته گذشته حتی از سطح معیارهای قبلی هم پایین‌تر آمده است. منتها، در شرایطی که آمریکا به انتخابات میان‌دوره مجلس خود نزدیک می‌شود، رات تاکید کرده که اولویت اول آن‌ها کنترل محتواهاست.

بعضی از کارمندان اخراجی با ادعای نقض قانون تعدیل نیرو و اعلان بازآموزی (WARN) از توییتر شکایت کرده‌اند. این قانون از شرکت‌ها می‌خواهد که حداقل ۶۰ روز قبل از تعدیل نیروهای گسترده، این اتفاق را به اطلاع کارمندان برسانند. ایلان ماسک تغییرات گسترده‌ای را برای توییتر در نظر گرفته که برخی از آن‌ها مثل به‌روزرسانی سرویس توییتر بلو همین حالا اجرایی شده‌اند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1158746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =