نشانه‌های افراد باهوش

اگر هنوز مطمئن نیستید که در دسته افراد باهوش جای دارید یا خیر این مقاله را بخوانید. اگر شما این علائم را دارید، فرد به‌شدت باهوشی هستید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر شما فرد به‌شدت باهوشی باشید، گاهی عدم درک دیگران باعث می‌شود تنها بمانید. در ادامه به مهم‌ترین دغدغه‌های افراد باهوش در مقابل افراد معمولی اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید:

لیست مواد غذایی موجود در صبحانه مفید برای فعال شدن مغز


۱- صحبت‌های کوتاه حوصله‌تان را سر می‌برد:

صحبت‌کردن در مورد چیزهای عادی و معمولی برایتان سخت و چالش‌برانگیز است. دلیل این موضوع آن است که مغزتان پر از ایده‌های عالی است.

موضوعاتی که احتمالاً به آنها علاقه‌مند هستید شامل علم، هنر، فلسفه و غیره می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود که حس کنید در گفتگوی کوتاه گیر افتاده‌اید و وقت‌تان دارد هدر می‌رود! تمام چیزی که شما می‌خواهید فردی از لحاظ ذهنی شبیه به شماست که بتوانید در مورد مسائل مهم با هم حرف بزنید.


۲- بیش از آن که حرف بزنید فکر می‌کنید:


از آنجا که مغزتان طوری آموزش دیده که به دنبال راه حل‌ها و پاسخ‌های احتمالی به یک مشکل باشد، شاید نسبت به یک فرد معمولی بیشتر طول بکشد تا نظرتان را در مورد یک چیز ابراز کرده یا نتیجه گیری کنید. علاوه بر این، اگر کاملاً مطمئن نباشید که جواب‌تان درست بوده یا فکرتان عالی است، ممکن است اصلاً حرفی نزنید. اما مشکل اینجاست که دیگران با نحوه تفکر و واکنش شما آشنا نیستند و ممکن است فکر کنند شما گیج و عجیب یا درونگرا هستید یا اصلاً به موضوع علاقه‌ای ندارید.


۳- کارتان به‌سرعت حوصله‌تان را سر می‌برد:

نیاز مغزتان برای مدام به چالش کشیده‌شدن و دادن ایده‌های بکر می‌تواند شغلی را که زمانی برایتان هیجان‌انگیز بوده، عادی و خسته‌کننده کند. این موضوع می‌تواند باعث شود که مدام شغل عوض کنید یا کارهایتان را به تاخیر انداخته و رئیس‌تان را عصبانی کنید.


۴- شاید کمی غیراجتماعی به نظر برسید:


دغدغه بعدی‌تان از دغدغه‌های قبلی نشات می‌گیرد. اگر در حین صحبت‌های کوتاه معذب هستید، اگر وقتی در مورد چیزی مطمئن نیستید، صحبت نمی‌کنید، اگر ایده‌های قبلی و قدیمی الهام‌بخش‌تان نیستند و اگر گاهی از ایده‌دادن بیشتر از دست به اقدام‌زدن لذت می‌برید، دیگران ممکن است شما را فردی غیراجتماعی بخوانند. البته آنها نمی‌دانند که این کار فشار بیشتری بر شما وارد می‌کند و هیچ فایده‌ای هم نخواهد داشت!

منبع:سایت خبری سلامت

انتهای پیام/


 
۵- دوست داشتن برایتان سخت است:


 
در نهایت طلب شما از عشق سختگیرانه‌تر از دیگران است. از آنجا که شما نسبت به خیلی‌های دیگر محتاط‌تر، تحلیلی‌تر و مستقل‌تر هستید، ممکن است شما را انسانی سرد و مغرور ببینند یا حتی علاقه‌تان به یک نفر را خیلی زود از دست بدهید.


هر چه درگیری‌هایتان زیاد باشد هم نباید اجازه دهید که مانع رشد و آسایش شما شوند. می‌توانید روی ابراز احساسات خودتان به دیگران بیشتر کار کنید تا بهتر شما را درک کرده و متوجه خصوصیات اخلاقی‌تان شوند. نگران نباشید، بالاخره با یک نفر به نقطه اشتراک خواهید رسید!»

کد خبر: 1158989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =