روش‌های استفاده از نمک برای احیای پوست

یکی از در دسترس ترین مواد لایه بردار و تغذیه کننده پوست که باعث افزایش نرمی و لطافت پوست می شود استفاده نمک و آب نمک برای صورت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از مواد در دسترس همه شما که میتواند به بهبود کیفیت و شادابی پوست کمک کند ، نمک است. البته استفاده از نمک دریا به دلیل وجود املاح معدنی از جمله منیزیم ، کلیسم و پتاسیم مسلما نسبت به نمک ید دار خوراکی که املاحش جدا شده اند میتواند تاثیر بهتری بر سلامت و لطافت پوست بگذارد.

بیشتر بخوانید:

درمان‌های خانگی برای تبخال

به هم خوردن املاح طبیعی پوست میتواند منجر به مشکلاتی از جمله خشکی ، قرمزی و خارش پوست شود که با سرد شدن هوا در فصل پاییز و زمستان این اختلالات تشدید می شوند. 

استفاه از نمک دریا به عنوان اسکراب یا ماسک پوستی میتواند علاوه بر افزایش مقاومت پوست از پیری زودرس پیشگیری کرده و آب رسانی به پوست را بهبود بدهد. 

در ادامه مقاله درباره روشهای استفاده و فواید استفاده از نمک و آب نمک برای صورت صحبت میکنیم.

مزایای نمک و آب نمک برای صورت 

- پاکسازی عمقی منافذ پوست

- از بین بردن جوش های سرسفید و سرسیاه

- از بین بردن آکنه

- پاکسازی چربی و آلودگی های روی پوست 

- بهبود سلامت و درخشان شدن پوست

بهبود اگزما با آب نمک 

نمک دریا حاوی منیزیم است که ماده از ضد التهاب محسوب شده و خاصیت ضد میکروبی دارد و باعث کاهش خارش پوست و از بین رفتن باکتری ها و قارچ های سطح پوست که عامل اگزما هستند می شود. برای بهبود اگزما میتوانید پوست اسیب دیده را به مدت 15 – 30 دقیقه در آب نمک رقیق غوطه ور نمایید و سپس آبکشی کرده و از آبرسان استفاده کنید.

ماسک نمک و عسل

نمک و عسل هر دو خاصیت ضد التهابی دارند و استفاده همزمان از آنها باعث کاهش قرمزی پوست و التیام جوش های صورت می شود. تولید چربی در پوست را متعادل کرده و رطوبت لازم برای پوست را تامین  می کند.

برای تهیه ماسک نمک و عسل ، 1 قاشق چایخوری نمک دریا آسیاب شده را با 4 قاشق چایخوری عسل خام مخلوط نموده و روی پوست صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

میتوانید 1 دقیقه قبل از شستن پوست ، پارچه ای را در آب گرم بخیسانید و آبش را بگیرید و روی صورتتان بگذارید. 

هنگام شستشوی پوست ، ماسک را به آرامی روی پوست مالش دهید تا کار لایه برداری و از جدا کردن پوست های مرده را هم برایتان انجام دهد.

تونر آب نمک برای شفافیت و تنظیم چربی پوست

نمک دریا به پاکسازی عمیق منافذ پوستی کمک میکند و میزان چربی تولید شده در پوست را متعادل میکند و میتواند به کاهش آکنه های پوستی کمک کند. 

برای تهیه تونر آب نمک 120 میلی لیتر آب گرم را با 1 قاشق چایخوری نمک دریا مخلوط کنید و روزی 1 – 2 بار پوست صورت به جز اطراف چشمها را با این تونر تمیز کنید. 

آب نمک به طور معجز اسایی باعث شفافیت بیشتر پوست می شود. 

تونر آب نمک به خصوص برای افرادی که پوست چربی دارند بسیار مفید است م یتواند چربی های اضافه سطح پوست که باعث مسدود شدن منافذ پوستی می شوند را پاکسازی کند.

اسکراب نمک برای لطافت پوست

نمک خاصیت لایه برداری طبیعی و ملایم دارد و پوست های مرده سطح بدن را از بین می برد ضمن این که املاح موجود درنمک دریا به نرم شدن پوست و بهبود آبرسانی به پوست کمک میکند. استفاده از اسکراب نمک باعث بهبود جریان خون در سطح پوست شده و بافت پوست را لطیف تر می کند.

برای تهیه اسکراب نمک یک چهارم پیمانه نمک دریا را با نصف پیمانه روغن زیتون مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند ، برای اسانس میتوانید چند قطره روغن اسانس دلخواهتان را به اسکراب اضافه کنید. 

با استفاده از یک لیف پارچه ای ، اسکراب نمک را به صورت چرخشی روی پوست بمالید.

استفاده از نمک برای درمان شوره سر

نمک دریا میتواند به درمان شوره سر کمک کنید و باعث افزایش جریان خون در پوست سر شده و در نتیجه باعث تقویت فولیکول مو شود. 

نمک چربی اضافه پوست سر را جذب کرده و از رشد قارچ ها و باکتری ها روی پوست سر پیشگیری میکند.

برای استفاده از نمک بری درمان شوره سر ، موها را به چند قیمت تقسیم کرده و روی پوست سر نمک بریزید و سپس با انگشتان خیس پوست سر را به مدت 10 – 15 دقیقه به آرامی ماساژ بدهید و سپس موهایتان را بشویید و از نرم کننده استفاده کنید.

اگر استفاده از این روش به نظرتان مشکل است میتوانید آب نمک رقیق درست کرده و پوست سر را به مدت 15 – 30 دقیقه با آب نمک خیس کنید و سپس با شامپو بشویید. 

منبع:سایت خبری بیتوته

انتهای پیام/

کد خبر: 1159626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =