کسب مدال برنز توسط سجاد مردانی در رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان

«سجاد مردانی» در روز پنجم از رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان موفق به کسب مدال برنز شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان پنجشنبه ۲۶ آبان ماه در روز چهارم با حضور دو نماینده کشورمان پیگیری شد که تیم ملی کشورمان توسط سجاد مردانی موفق به کسب مدال برنز شد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض رسمی ساعی به فدراسیون جهانی تکواندو

سرگروه تیم ملی کشورمان که ۹ سال قبل در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ مکزیک و در شهر «پائوبلا» موفق به کسب مدال نقره شده بود، این بار در شهر «گوادالاخارا» مدال برنز را تصاحب کرد.

مردانی در وزن ۸۷+ کیلوگرم دور نخست برابر «آلوارز» از ونزوئلا با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید. وی در این دیدار راند اول را ۳ بر صفر به سود خود خاتمه داد، راند دوم این حریف بود که ۷بر۶ به پیروزی دست یافت. اما مردانی در راند سوم ۴ بر یک پیروز ای میدان مبارزه خارج شد. وی در مبارزه دوم «آندری هابار» اکراین را با نتایج ۳ بر ۲ و ۴ بر یک از پیش رو برداشت و در مریک هشتم نهایی و در پیکار با «آن» از گامبیا دو بر صفر (۳ بر یک و ۴ بر یک) صاحب برتری شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

نماینده سنگین وزن کشورمان در این مرحله «کارلوس سانورس» ازمکزیک دارنده مدال نقره دوره قبل و رنکینگ ۵ دنیا را پیش رو داشت. راند اول این مبارزه را مردانی ۳ بر یک به سود خاتمه داد. در راند دوم دو تکواندوکار به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند و در پایان راند سوم بازهم تساوی ۲ بر ۲ روی تابلو ثبت شد که داوران در هر دو راند با وجود عملکرد فنی و ضربات بیشتر مردانی، رأی به پیروزی رقیب مکزیکی که از سوی تماشاگران سالن حمایت می‌شد، دادند تا سرگروه تیم ملی کشورمان علی رغم شایستگی از رسیدن به دیدار نهایی باز بماند.

اکرم خدابنده در وزن ۷۳+ کیلوگرم دور نخست باید با نماینده کنیا مبارزه می‌کرد که به دلیل حذف در وزنکشی، خدابنده راهی دور دوم شد و در این مرحله مقابل «لورنا براندل» از آلمان و دارنده رنکینگ اول جهان ۲ بر صفر (۱۰ بر ۴ و ۳ بر یک) بازنده و از دور رقابتها کنار رفت.

پیش از مردانی، رضا کلهر در وزن ۶۸- کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم آقایان توانستند ۲ مدال برنز را تصاحب کنند. ابوالفضل عباسی در وزن ۸۷- کیلوگرم، غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم، نرگس میرنواللهی در وزن ۶۲- کیلوگرم و زینب اسماعیلی در وزن ۶۷- کیلوگرم برابر رقبا شکست خوردند.

این دوره از مسابقات که با حضور تکواندوکاران ۱۲۰ کشور جهان در شهر «گوادالاخاری» مکزیک جریان دارد، یکشنبه ۲۹ آبان ماه به پایان خواهد رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1160375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =