جنگ امروز را رسانه‌ها مدیریت می‌کنند/ زمان، صحت و دقت، سه رکن اساسی خبرنگاری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: امروز جامعه به شدت تحت تأثیر رسانه‌ها است و جنگ امروز را رسانه ها مدیریت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست با خبرنگاران، عکاسان و اعضای اجرایی دفتر استانی خبرگزاری ایسکانیوز در یزد با اشاره به فعالیت‌های مفید و گسترده این خبرگزاری گفت: امروز جامعه به شدت تحت تأثیر رسانه‌ها است و جنگ امروز را رسانه‌ها مدیریت می کنند.

محمدرضا دهقانی‌اشکذری بیان کرد: در گذشته فیلم‌های هالیوودی برگرفته از تخیلات بودند اما امروزه تمام این ذهنیت گرایی‌ها، تبدیل به واقعیت شدند و رسانه‌ها از آینده پژوهی پا را فراتر گذاشتند و آینده سازی می کنند.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت دانشجویی، از دانشجویان مشتاق خبر و خبرگزاری خواست برای رسیدن به کوچکترین موفقیت و توسعه تلاش کنند. البته به گفته دهقانی برای رسیدن به موفقیت در این زمینه هم باید به صورت حرفه‌ای آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به ارزش یادگیری سواد رسانه اظهار داشت:  در تعاریف سواد یونسکو کسی که سواد رسانه ندارد بی‌سواد است.

محمدرضا دهقانی‌اشکذری فاجعه عصر جدید را انفجار اطلاعات دانست و گفت: اطلاعات کذب و جعل عمیق انتشار اطلاعات امروزه را به فاجعه تبدیل کرده است.

وی همچنین با اشاره به انتشار خبر کذب کشته شدن دانشجوی دانشگاه آزاد یزد در رسانه‌های معاند ادامه داد: گفتمان سازی و انسجام از راه‌های حل مشکلات فعلی جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد یزد تاکید کرد: زمانه مهم‌ترین ارزش و عنصر خبری هست و روایت را هر کسی اول ارائه کند آن خبر برنده است. عنصر مهم دیگر، تصویرسازی هست  و فرهنگ‌ها و پیام‌ها با تصاویر و فیلم به مراتب بیشتر منتقل می‌شوند.

همچنین در ادامه محمدمهدی داوری مسئول خبرگزاری در استان یزد به تشریح فعالیت‌های دفتر ایسکانیوز در این استان و اهداف آن پرداخت. 

در پایان نیز از اعضای فعال این دفتر با اهدا لوح، تقدیر شد.

خبرنگار : مهدیه السادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1160572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =