آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در مرکز چین جان ۳۸ کشته بر جای گذاشت

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، آتش‌سوزی دوشنبه در کارخانه‌ای در مرکز این کشور ده‌ها کشته برجای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز از به گزارش رسانه‌های دولتی چین، آتش‌سوزی دوشنبه (۳۰ آبان) در کارخانه‌ای در مرکز چین ده‌ها کشته برجای گذاشته است. به گزارش سی‌ان‌ان، این جدیدترین حادثه از رشته حوادث صنعتی مرگبار است که در سال‌های اخیر در این کشور رخ داده است.

روزنامه دولتی هنان دیلی سه‌شنبه گزارش داد که در پی آتش‌سوزی در کارخانه‌ای در شهر آنیانگ استان هنان جسد دو نفر که پیش از این مفقود اعلام شده بودند یافت شد و تعداد قربانیان به ۳۸ نفر رسید. به گزارش شبکه سی‌سی‌تی‌وی، دو نفر هم به دلیل جراحات جزئی تحت مداوا هستند.

طبق این گزارش، پلیس تعداد نامشخصی از مظنونان را در ارتباط با این آتش‌سوزی که آتش‌نشانان حدود هفت ساعت مشغول خاموش کردن آن بودند، بازداشت کرده است.

به گزارش رسانه‌های چینی به نقل از مقامات این کشور، بر اساس یافته‌های اولیه، آتش‌سوزی ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های جوشکاری الکتریکی بوده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، چین در سال‌های اخیر شاهد موجی از حوادث صنعتی بوده که تعداد زیادی کشته برجای گذاشته است. در سال ۲۰۱۵، دستکم ۱۷۳ نفر بعد از یک رشته انفجار در یک انبار مواد شیمیایی در شهر بندری شمالی تیانجین جان خود را از دست دادند.

اکتبر گذشته هم در یک انفجار پرقدرت در رستورانی در شهر شنیانگ در شمال شرق چین حداقل سه نفر کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند. انفجار گاز در ساختمان مسکونی-تجاری علت حادثه بود. در ماه ژوئن امسال هم دستکم یک نفر بعد از آتش‌سوزی در یک مجتمع پتروشیمی در شانگهای کشته شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1160899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =