رئیسی: روابط ایران و عراق ریشه در اعتقادات دو ملت دارد

رئیسی با اشاره به اینکه روابط ما با عراق معمولی نیست، بلکه ریشه در اعتقادات و باورهای دو ملت دارد گفت: امیدواریم در دولت جدید عراق،‌ روابط دو کشور ارتقا پیدا کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،‌ نشست خبری آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با محمد السودانی نخست وزیر عراق ظهر امروز سه شنبه 8 آذر در تهران برگزار شد.

رئیسی در این نشست خبری با اشاره به اینکه  روابط ما با عراق معمولی نیست، بلکه ریشه در اعتقادات و باورهای دو ملت دارد گفت: اوج ارتباطات ایران و عراق را می‌توان در اربعین مشاهده کرد. عراقی‌ها میزبانی شایسته ای از زائران اربعین دارند و از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: مسئولان وزات علوم اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کنند

وی افزود:حضور نخست وزیر عراق در جمهوری اسلامی ایران، نقطه عطفی در روابط دو کشور است و امیدواریم در دولت جدید عراق،‌ روابط  دو کشور ارتقا پیدا کند. مبارزه با گروه های تروریستی و جرایم سازمان یافته و مواد مخدر و هر چیزی که امنیت منطقه را تهدید کند جزء توافقات و اراده مشترک ایران و عراق است.

نخست وزیر عراق نیز گفت: هرگز فداکاری مستشاران ایرانی که در جنگ داعش در عراق حضور یافتند و جان خود را فدا کردند را فراموش نخواهیم کرد. باید نقاط مشترک دو کشور را تقویت کنیم.

کد خبر: 1161802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =