نشست صمیمانه دکتر طهرانچی با اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نشست صمیمانه دکتر طهرانچی با اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست صمیمانه دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو با حضور معاونان، مدیران کل و جمعی از اعضای تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

جهان بین: سیاست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تقویت تشکل هاست

فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، گفت: سیاست قطعی معاونت فرهنگی و دانشجویی تقویت تشکل های دانشجویی اعم از بسیج دانشجویی، نشریات، کانون و ... است. 

وی با بیان اینکه ما تشکل ها را زینت المجالس نمی دانیم، اظهار کرد: در این زمینه فعالیت های زیادی صورت و در سه سال گذشته تغییر، اصلاح رویکرد و ساماندهی تشکل های دانشجویی از جمله برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی بود. اگر تشکل ها نباشند رشد اجتماعی اتفاق نمی افتد و دانشجو آماده نقش آفرینی بعد از دانشگاه نمی شود.

جهان بین با ارائه گزارشی از عملکرد تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر 112 هزار دانشجو در 141 تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند. همچنین 46 تشکل دانشجویی جدید نیز موافقت اصولی دریافت کرده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: با برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های اتخاذ شده حذف بروکراسی، تسریع تأسیس تشکل ها و مدیریت و هدایت بودجه از سمت ستاد به صف در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است.   

جهان بین خاطرنشان کرد: امسال یکی از پرشکوه ترین مراسم های بزرگداشت 16 آذر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که نشان از حیات و زنده بودن دانشگاه و تشکل ها است. 

مطالبات نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی 

همچنین در ادامه این مراسم جمعی از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه نظرات و مطالبات خود پرداختند.

حامد عبدالحسینی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک و نماینده اتحادیه مجمع اسلامی در این مراسم بر بهبود کیفیت بوفه های دانشجویی و ایجاد مکانی برای استراحت دانشجویان شهرهای همجوار اشاره و بر لزوم دانشجو محور بودن تشکیلات دانشجویی، استفاده از ظرفیت دانشجویان تشکیلاتی برای انجام فعالیت ها و  بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دانشگاه تأکید کرد.

همچنین سعید کرمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تأکید بر لزوم تبیین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در جامعه خواستار جذب نیروهای متعهد و متخصص به عنوان اعضای هیأت علمی، ارتقا فعالیت های فرهنگی تشکل های دانشجویی و برگزاری بیشتر نشست‌های دانشجویی با حضور دانشجویان تشکیلاتی و دغدغه مند شد.

در ادامه سیدمحمد حسین موسوی نسب دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و نماینده اتحادیه انجمن اسلامی مستقل بر اهمیت انتصاب های تخصصی در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد و گفت: جایگاه تشکل های دانشجویان در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی باید تبیین شود. همچنین از ظرفیت دانشجویان در تشکل های استفاده و فضای کاری تشکل ها افزایش پیدا کند و هویت دانشجویی تقویت شود.

سینا رزمی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه و نماینده اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نیز در این مراسم با اشاره به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی توسط تشکل های دانشجویی گفت: تأثیر تشکل های دانشجویی در فعالیت های فرهنگی و سیاسی، نظارت بر عملکرد واحدهای دانشگاهی، ارتقاء جایگاه دانشجویان، حمایت از فعالان فرهنگی باید مورد توجه رؤسا دانشگاه قرار گیرد. 

محمدرضا عبدالی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و نماینده تشکل های اسلامی مستقل همچنین در این مراسم بر راه اندازی پردیس واحد یاسوج، حمایت مالی از اساتید حق التدریس، استفاده از نخبگان، بهبود تجهیزات آزمایشگاهی، بودجه بندی شفاف تشکل ها و تقویت انگیزه دانشجویان برای شرکت در تشکل ها تأکید کرد.

اکبر آقامحمدی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و نماینده تشکل های اسلامی مستقل نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت های تشکل های دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با هویت مستقل انجام می شود، گفت: تشکل های دانشجویان مجریان حل مشکلات جامعه هستند و باید از ظرفیت تشکل های برای حل مشکلات درون دانشگاهی استفاده شود.

همچنین کاظم مکتبی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و نماینده کانون های فرهنگی در این مراسم بر لزوم وجود ردیف بودجه اختصاصی برای تولید محتوای رسانه ای تأکید کرد و گفت: لازم است در این زمینه برای ورود به جهاد تبیین فعالیت های لازم صورت بگیرد. همچنین شایسته سالاری در انتصاب معاونان فرهنگی و دانشجویی مدنظر قرار گیرد. 

طاها کاکاوند دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و نماینده کانون های نهاد (قرآن و عترت) نیز در این مراسم بر لزوم توجه جدی به برگزاری مسابقات قرآن و عترت در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد.  

یاسمین بهروش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب و نماینده بسیج دانشجویی همچنین در این مراسم با تأکید بر تحقق فرامین امامین انقلاب اسلامی گفت: حمایت همه جانبه از تشکل های دانشجویی امری ضروری است و در این زمینه لازم است بودجه های تشکل های دانشجویی انقلابی افزایش پیدا کند. رسانه ها لازم است برای مبارزه با جریانات ضد انقلاب در کنار دانشگاه قرار گیرند. 

علیرضا خانیکی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و نماینده بسیج دانشجویی نیز در این مراسم به ارائه مطالبات خود از جمله اولویت بخشی به فعالیت های فرهنگی، اهتمام و توجه جدی به دانشجویان، تخصیص بودجه به مصوبات شوراهای فرهنگی، بها دادن به نشریات و اردوهای دانشجویان، فعالیت های جهادی و انقلابی و ... پرداخت. 

علیرضا میرزایی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و نماینده گروه های جهادی نیز در این مراسم حرکت و تلاش برای تحقق آرمان انقلاب اسلامی، مشخص کردن تکلیف قرارگاه جهادی، مدیریت ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی و ... را خواستار شد.

ریحانه السادات خوشکلام دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت و نماینده شبکه سراسری معرفت رضوی همچنین در ادامه این مراسم با تأکید بر اهمیت تعمیق مبانی اندیشه اسلامی در بین دانشجویان گفت: این امر باید با استفاده از ظرفیت دانشجویان در دانشگاه ها صورت گیرد. 

سید عارف موسویان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و نماینده هیأت های دانشجویی نیز در این مراسم خواستار پویایی تشکل های دانشجویی، بصیرت افزایی و افزایش دانش سیاسی تشکل های دانشجویی و حضور مسئولان دانشگاه در برنامه های هیأت های دانشجویی شد. 

پریا لطفی گزافی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و نماینده نشریات دانشجویی بر لزوم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت از نشریات و بهینه سازی ساختار و محتوای آنها تأکید کرد. 

ندا اسلامی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و نماینده انجمن های علمی دانشجویان نیز در این مراسم به ارائه مطالبات خود از جمله توجه به انجمن های علمی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، برگزاری دورهمی های انجمنی، شبکه سازی انجمن ها، تخصیص عادلانه بودجه بین تشکل ها و انجمن ها، عدم امکانات کافی برای انجمن ها، برگزاری دوره ای اجلاس انجمن ها و ... پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =