نگاهی به جزئیات خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا

ایجاد جایگزین برای محصولات اقتصادی صرفاً از طریق توسعه محصولات بومی و با داخلی­ سازی بالا میسر خواهد بود لذا توسعه بن­ سازه های اقتصادی به روز که درسالهای اخیر مورد غفلت واقع شده بود، در برنامه­ های توسعه محصول خودروسازان داخلی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس نقشه راه تحول صنعت خودروی ایران در بخش برنامه تحولی حرکت به سمت پلتفرمهای جدید و رویکرد پوست­ اندازی پلتفرمی مورد تاکید قرار گرفته است براین اساس خودروسازان محصولات و بن­ سازه ­های قدیمی خود را با محصولات مبتنی بربن­ سازه­‌های بومی جدید جایگزین می کنند و اهداف متعددی را تعریف کرده‌اند.

درصورتیکه خودروسازان افزایش مقیاس تولید را از طریق بن­‌سازه­‌های بومی انجام دهند، نبض طراحی و دانش­‌فنی محصولات در اختیار خودشان خواهد بود و تاب­آوری صنعت خودروی کشور در مقابل تحریم­های ظالمانه افزایش می­‌یابد.

بیشتر بخوانید:

وزارت صمت: سایپا مجوز افزایش قیمت ندارد

بن­‌ساز­های قدیمی و محصولات مبتنی بر آنها از حیث کیفیت و همچنین دستیابی به استانداردهای 85 گانه دچار اشکالات فراوان هستند بنابراین یکی از مهمترین رویکردها برای دستبابی به کیفیت

در صنعت خودروی کشور تمرکز بر توسعه محصولات جدید مبتنی بر بن­‌سازه­‌های جدید می­باشد
    ایجاد جایگزین برای محصولات اقتصادی صرفاً از طریق توسعه محصولات بومی و با داخلی­ سازی بالا میسر خواهد بود(نه از طریق واردات) لذا توسعه بن­ سازه های اقتصادی به روز که درسالهای اخیر مورد غفلت واقع شده بود،در برنامه­ های توسعه محصول خودروسازان داخلی لحاظ شده است.

برخی از مهم‌ترین پروژه های توسعه محصولات جدید در خودروسازان داخلی به شرح ذیل می­باشد:

    طراحی و توسعه خودروی "ری را" ایران خودرو
    طراحی و توسعه خودروی آریا سایپا
    طراحی و توسعه خودروی اقتصادی سایپا
    طراحی و توسعه خودروی اقتصادی ایران خودرو(و گونه برقی محصول اقتصادی)
    طراحی و توسعه خودروی ایرانی مبتنی بر پلتفرم تندر
    طراحی و توسعه خودروی اطلس

جاری سازی رویکرد توسعه صنعت خودرو مبتنی بر بن­ سازه­‌های بومی تنها مختص دو خودروساز بزرگ کشور نمی­‌باشد و اجرای این رویکرد دربخش خصوصی نیز براساس هم­افزایی دنبال می­شود. روند توسعه محصول شرکت کرمان موتور در توسعه محصول نیز با نشان بومی و دستیابی به داخلی سازی قریب به هشتاد درصد را نشان می‌­دهد.

علاوه بر این جاری سازی رویکردهای نوین در صنعت خودرو از قبیل توسعه خودروهای برقی، اتصال­ پذیری، خودروهای خودران و حمل و نقل اشتراکی نیز در مراکز تحقیقاتی خودروسازان داخلی در حال انجام است و نمونه­ های صنعتی این پروزه ها نیز هم اکنون ساخته شده و مشغول انجام آزمون‌های صحه­ گذاری می­‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1163479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =