مقررات آراستگی در تشکیل جلسات مشورتی با دانشجویان تبیین شود

جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به ریاست حسین کلانتری خلیل آباد دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد با توجه به اهمیت مسئله پوشش و اراستگی و دستورالعمل های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه، و دستورالعمل مصوب ارسالی از سوی وزارت کشور به  استانداری ها بیان کرد: برای خانواده دانشجویان بسیار مهم است که فرزندانشان پرونده انضباطی در سیر مراحل کسب آموزش نداشته باشند. ما هم علاقه نداریم که دانشجویان ما خدای ناکرده‌ دارای پرونده انضباطی باشند ولی علاقه داریم علاوه بر پرونده آموزشی، دارای پرونده فرهنگی باشند که وجهه فرهنگی و تربیتی دانشجو تقویت شود.

طرح جدیدی درباره عفاف و حجاب در دستور کار نیست

کلانتری با اشاره به اهمیت پوشش و آراستگی اظهار کرد: در زمینه اهمیت و رعایت این موضوع  می توان دو رویکرد داشت که اولین رویکرد، رویکرد ارشادی است که در محیط دانشگاه جنبه خوبی ندارد. رویکرد بعدی نهادینه شدن قوانین و مقررات پوشش و آراستگی دانشگاه هست که اگر به خوبی تبیین شود و به درستی توضیح داده شود و مسئولان حوزه ها، اساتید محترم با دانشجویان عزیز جلسات مشورتی داشته باشند، بسیار تاثیرگذار و مفید خواهد بود.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: موضوع پوشش فقط کار فرهنگی و حراستی نیست بلکه از طریق بازخوردهای لازم  از سوی حوزه آموزش باید بتوانیم اجرای قوانین حجاب و عفاف را در دانشگاه نهادینه کنیم.

وی اظهار کرد: چند کار اساسی در این زمینه باید انجام شود که عبارت است از:

-برگزاری جلسات توجیهی و کارشناسی برای نهاینه شدن قانون پوشش و اراستگی با حضور متخصصان، کارشناسان و نمایندگان دانشجویان -برگزاری جلسات آزاد اندیشی و پرسش و پاسخ توسط دفتر نهاد مقام معظم رهبری و سایر حوزه های فرهنگی دانشگاه

-تبلیغ و تبیین موضوع پوشش و آراستگی

-نصب منشور پوشش و آراستگی در دانشکده ها و مبادی ورودی دانشگاه

-دعوت از دانشجویان در جلسات و تشریح قوانین و مقررات و مسئولیت دادن به آن ها در اجرای برنامه ها

-تشکیل یک گروه مشاوره ای جهت مشاوره به دانشجویان

کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مشاوره و کارهای فرهنگی تاثیرگذار نبود؛ می‌شود از طریق قوانین و مقررات دانشگاه پیگیری کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1167035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =