طرح مهارت یار قابلیت اجرا در تمامی دانشگاه‌ها را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: اجرای طرح مهارت‌یار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد را نمونه‌ای موفق از اشتغال دانشجویان خواند که قابل اجرا در تمام دانشگاه‌هاست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌الله سهرابی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی رئیس جمهور با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس این دانشگاه دیدار کرد.

دستاوردهای بیست و دومین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی در یزد/ بودجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات خوابگاه دانشجویی تخصیص داده شد

دهقانی اشکذری در این دیدار رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی را فرصت مغتنمی برای ایجاد بستر مناسب در راستای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور دانست که موجب توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور خواهد شد.

وی عنوان کرد: در آغازین سال‌های دهه چهارم انقلاب اسلامی بیانات گام دوم مقام معظم رهبری، رویکردهای جدیدی را در عرصه‌های علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برای دانشگاه‌های کشور ترسیم کردند؛ بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی در راستای این رویکرد، نسبت به تنظیم سند تحول و تعالی خود اقدام کرد و برای جذب، اشاعه و توسعه اهداف این سند تحولی و نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه به حمایت از اعضای هیئت علمی، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و سایر اقشار جامعه پرداخت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، اجرای طرح مهارت‌یار در این دانشگاه را نمونه‌ای موفق از اشتغال دانشجویان خواند که قابل اجرا در تمام دانشگاه‌های آزاد است.

دهقانی اشکذری در برنامه بازدید از مرکز رشد و سرای رباتیک از ارتقای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد  اسلامی یزد از سطح ۳ به یک خبر داد و آن را هم‌سطح اصفهان، واحد علوم و تحقیقات تهران، مشهد مقدس و قزوین دانست.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد هم حمایت از صاحبان ایده و ترویج فرهنگ کارآفرینی با رویکرد بومی و منطقه‌ای را یکی از برنامه‌های اصلی مرکز رشد شرکت‌های فناور واحد یزد دانست. اکنون ۲۴ هسته، دو واحد فناور و چهار شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد استقرار یافته و این مرکز مأوایی برای پژوهشگران و محققان یزدی است.

وی متذکر شد: براساس نتایج ارزیابی‌ها شامل مستنداتی مانند قراردادهای هسته‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه، تعداد محصولات تولیدشده، میزان درآمدها و هزینه‌های صورت گرفته در این مراکز، تعداد دوره‌های تخصصی و عمومی برگزار شده در حوزه کسب و کار، استارت‌آپ‌ها، چالش‌های فناوری، تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که در مراکز رشد در حال فعالیت هستند، زیرساختارهای فناوری در مراکز رشد، مراکز رشدی که امتیاز ۶۰۰ و به بالا را اخذ کرده‌اند موفق به کسب سطح یک شده‌اند.

در ادامه سهرابی، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی رئیس جمهور هم ابراز امیدواری کرد که با ارتقای مرکز رشد واحدهای فناور یزد و امکان فعالیت صاحبان ایده و فارغ‌التحصیلان کارآفرین دانشگاهی در این مرکز، فعالیت‌های دانش‌بنیان و فرهنگ کارآفرینی تعمیق و ترویج داده شود

وی، فعالیت‌های اشتغالزایی را قابل اجرا برای تمام دانشگاه‌های ایران دانست.

مدیر سرای نوآوری رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد هم تأکید کرد: انجمن رباتیک از سال ۸۳ به صورت خودجوش تشکیل شد و تاکنون توانسته در مسابقات مختلفی ازجمله مقام اول ربوکاپ ۲۰۱۷ لیگ امدادگر واقعی کشور ژاپن را کسب کند.

محمدرضا جناب‌زاده تشریح کرد: مقام دوم ایران اوپن ۲۰۱۸ لیگ امدادگر واقعی، مقام دوم ایران اوپن ۲۰۱۷ لیگ مین یاب، مقام سوم روبوکاپ ۲۰۱۵ لیگ امدادگر واقعی کشور چین ازجمله افتخارت این تیم علمی بوده و تیم رباتیک تاکنون در زمینه ربات امدادگر، مین‌یاب دستی، ربات‌های پرنده، واقعیت ترکیبی، فوتبالیست‌ها در مسابقه‌های داخلی و خارجی موفقیت‌هایی را کسب کرده است.

وی عنوان کرد: این انجمن با پیگیری‌ها و ارائه مستندات به سرای نوآوری رباتیک ارتقا یافت و از دانشجویان رشته برق، مکانیک و کامپیوتر در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به طور جدی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =