جزییات فیش حقوقی ۳۳ میلیون تومانی دختر عضو شورای شهر تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با پرداخت حقوق ۳۳میلیون تومانی به دختر عضو شورای شهر تهران توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا نادعلی در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی ایجادشده در خصوص به‌کارگیری فرزند نرگس معدنی‌پور به‌عنوان مسئول دفتر وی، اظهار کرد: هریک از اعضا وقتی وارد شورا شدند، از آنها خواسته شد بنابر قاعده یک مشاور و مسئول دفتر معرفی کنند و این عضو شورا هم فرزند خود را معرفی کرد و خواست مسئول دفترش از نزدیکانش باشد و هیچ کسی منع قانونی برای این مسئله در نظر نگرفت.

دلیل دریافت حقوق ۳۰ میلیونی دختر عضو شورای شهر تهران چیست؟

وی با بیان اینکه این به‌کارگیری یک سال و اندی است که صورت گرفته است، یادآور شد: بسیاری از معوقات در فیش حقوقی پرداخت شده و عدد بالا رفته و به یک خبر جنجالی تبدیل شده است؛ برخی رسانه‌ها به‌عنوان مطالبه‌گری انقلابی پیش رفته‌اند و ما چون درگیر برنامه چهارم بودیم، سکوت کردیم اما چون سؤالات زیادی پیش آمده است بر اساس شئون جهاد تبیین باید پاسخ دهیم، در نقطه اولیه انتشار این خبر، نیت سیاسی وجود داشته و برای جنجال در حاشیه شورا بوده است، اینها مواردی نیست که در فضای رسانه پسندیده باشد.

سخنگوی شورای شهر یادآور شد: آنچه مسلم است باید مجموعه اداری در بدو انجام، اگر اقدامی با یک بند مشکل پیدا می‌کرد جلوگیری انجام می‌داد و موانع باید اصلاح می‌شد؛ فیش حقوقی بحث سومی است که نقطه تمرکز ما نیست، باید بررسی شود که به‌کارگیری فرزند خانم معدنی‌پور چه مسئله‌ای دارد و پاسخگویی صورت بگیرد.

نادعلی تصریح کرد: حرف ما این است که اگر قانون خلاف این را بگوید باید به او اطلاع داده می‌شد، چون این روحیه را دارد که بپذیرد، بحث اداری و حقوقی قابل توضیح است و در خصوص قانون تعارض منافع نیز او در بدو ورود اطلاع نداشته است و باید به او اطلاع داده می‌شد.

همچنین معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای، توضیحاتی را درباره فیش حقوقی یکی از پرسنل شورا (دختر عضو شورای شهر تهران) ارائه کرد؛

ـ مبلغ پرداختی موجود در فیش منتشرشده منطبق بر نظام پرداخت قانونی موجود در شهرداری تهران بوده و مبلغ خارج از قاعده‌ای در آن وجود ندارد؛ اساساً تمامی پرداختی‌ها توسط شرکت خدمات اداری شهر صورت می‌پذیرد و هیچ کدام از مدیران شورای اسلامی شهر تهران دخل‌وتصرفی در آن نمی‌توانند داشته باشند.

ـ اعضای شورا عموماً رئیس دفتر خود را از بین کارکنان یا مسئولان دفاتر قبلی انتخاب می‌کنند یا اگر فردی را معرفی کنند با آنها قرارداد به‌صورت موقت بسته خواهد شد، این قرارداد نیز به‌صورت موقت است و بعد از پایان دوران عضویت عضو شورا، رئیس دفتر نیز به‌صورت معمول، پایان کارش در شورا صادر خواهد شد و قراردادشان به اتمام می‌رسد.

ـ فیش منتشرشده حقوق ماهیانه فرد مورد نظر نیست، بلکه مبالغ معوقه‌ای در آن لحاظ شده است که مربوط به ماه‌های قبل است.

ـ میزان دریافتی فرد مورد اشاره تا پیش از اعمال قانون افزایش حقوق ۵۷درصدی پرسنل قراردادی، در ابتدای سال ۱۴۰۱ در حدود ۱۱ میلیون تومان بوده که در سال جاری و اعمال افزایش دستمزد جدید قانونی، افزایش داشته و لذا هیچ گونه مبلغ خارج از عرف و قانون در فیش منتشرشده وجود ندارد. تحلیل دقیق فیش حقوقی منتشرشده را می‌توان با مقایسه دریافتی در ماه قبل (آبان ماه) و ماه بعد (دی ماه) مقایسه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس - شورا IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      4 0
      از آقای چمران درخواست شود درب شورای شهر را برای راستی آزمایی به روی خبرنگاران با شرف باز کند این دختر خانم / ژن خوب یکی از چهل و پنجاه نفری است که با این تیم ولایی به پرسنل شورای شهر اضافه شده اند. این صرفا و صرفا فیش حقوق این چهل و پنجاه نفر است ، که کارانه ماهانه ، شارژ بن کارت ماهانه، پاداشهای ماهانه و سه ماهه و... و.. که رقم دریافتی این چهل و پنجاه نفر را به بیش از دو برابر این ارقام می رسانند. البته پاداش معادل سه ماه حقوق پایان سال / عیدی نیز باید به این ارقام اضافه شود. جهت مزید اطلاع این مسبوق به سابقه است و در ادوار مختلف این تکرار و موارد جدید اضافه شده . لطفا توجه داشته باشید از لحاظ فنی و حسابداری این ارقام در فیش حقوق منتشر شده نمی تواند صرفا برای یک شخص خاص در نظر گرفته شود. البته این حقوق های نجومی و بعبارتی دیگر برداشت های سلیقه ای از بیت المال در بعضی از وزارتخانه ها و سازمان ها دولتی و خصولتی نیز رایج و معمول است مثل دریافت های (کف بیست و پنج میلیونی تا نود و پنج میلیونی تومانی) سازمان سرمایه گذاری وزارات دارایی ، سازمان مالیاتی ، سازمان خصوصی سازی ، اموال تملیکی ،
    • محمدمهدی IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      1 0
      عجب شورای شهری داره تهران.خدائیش همه هوا هم دارن.دمشون گرم.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      خوب میدزدین و قانون نوشته ش ه دست خودتان رو جلو میکشید ذاتا همه شما شورایی ها دزد هستین و بود و نبودتان هیچ تاثیری نداره اگه خدا اون بالاست حق مردم رو میگیره