برخی کمبودهای دارویی علت جهانی دارد

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کمبود برخی اقلام دارویی در کل کشور وجود دارد و برخی کمبودها علت جهانی داشته و یا مشکل در نبود مواد اولیه ساخت داروها است.

به‌گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدحیدر محمدی ظهر امروز در جریان بازدید از شرکت دانش‌بنیان افق تولید دارو پارس در منطقه ویژه اقتصادی کاوه شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌زودی خطوط تولید داروهای متعدد در این واحد تولیدی فعال می‌شود و با توجه به سرمایه‌گذاری قابل توجهی که صورت گرفته به یک مجموعه عظیم تولید دارو تبدیل می‌شود.

وی افزود: قیمت دارو در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پائین‌تر است، اما افزایش قیمت دارو امری بدیهی بوده و اتفاق می‌افتد، ولی در حوزه قیمت دارو آنچه مورد اهمیت است موضوع پرداخت از جیب مردم بوده که نیازمند حمایت سازمان‌های بیمه‌گر است و به هر میزان که بیمه‌ها حمایت کنند پرداخت از جیب مردم کم‌تر می‌شود، همچنین در حوزه تامین دارو مردم نباید احساس گرانی کنند، اگر اعتبارات در موعد مقرر اختصاص پیدا کند و سازمان‌های بیمه‌گر نیز مراکز درمانی و داروخانه‌ها را حمایت کنند به طور حتم هزینه پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا می‌کند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کمبود برخی اقلام دارویی در کل کشور وجود دارد و این کمبودها صرف شهرستان ساوه نیست، بلکه برخی کمبودها علت جهانی داشته و یا مشکل در نبود مواد اولیه ساخت داروها است.

محمدی بیان کرد: چنانچه کمبود دارویی در هر نقطه از کشور وجود داشته باشد به محض اعلام دانشگاه یا دانشکده‌های علوم پزشکی از طریق سازمان غذا و دارو داروی مورد نیاز به شرط موجود بودن تامین می‌شود، با توجه به ساختار دانشکده علوم پزشکی ساوه، از مدیریت غذا و دارو حمایت لازم به عمل آمده و با توجه به حجم حوزه نظارتی، ارتقای حوزه غذا و دارو انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حجم قابل توجهی از شرکت‌های دارویی کشور در ساوه مستقرند و نیازمند تقویت و ارتقای ساختار غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان هستیم، چرا که تقویت ساختار دانشکده علوم پزشکی ساوه و حمایت از صنایع حوزه سلامت نظیر دارو، تجهیزات و موادغذایی و تقویت زیرساخت‌ها موجب پویایی و توسعه صنعت دارو و غذا در این شهرستان شده و بدیهی است که اولویت نظارت با دانشکده علوم پزشکی این شهرستان است.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مرحله نخست اجرای طرح دارویار در کشور شامل اقلام دارویی تولید داخل و مرحله دوم نیز در خصوص داروهای وارداتی اجرایی شده است و در صورت تداوم اعتبارات لازم، این طرح برای تجهیزات پزشکی نیز عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =