میرکاظمی: ارقام یارانه‌های نقدی در بودجه ۱۴۰۲ قابل توجه است

رئیس سازمان برنامه و بودجه ارقام یارانه‌های نقدی، نان و دارو در بودجه ۱۴۰۲ را قابل توجه دانست و گفت: علاوه بر ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه اقصادی ایسکانیوز، سیدمسعود میرکاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا، درباره سازوکار و اعتباراتی که دولت در بودجه سال آینده برای تامین یارانه اقلام اساسی بخصوص نان و دارو در نظر گرفته است، اظهار داشت: در لایحه ارسالی به مجلس ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته شده است.

تخصیص یارانه برای تأمین داروی مورد نیاز کشور اولویت‌ وزیر بهداشت

وی توضیح داد: در قانون بودجه امسال یارانه نان ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ضمن آنکه همچون سال های گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در یارانه دارو، نظام ارجاع خانوار به پزشک یا پزشک خانواده و همچنین بحث بخشودگی در طرح درمان دیده شده است؛ در این زمینه رقم خوبی در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده و امیدواریم که با اجرای نظام ارجاع بتوانیم مصرف دارویی و مراجعه به بستری شدن را کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا، کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور هفته گذشته در کمسیون تلفیق بودجه مجلس به تصویب رسید و فردا در جلسه علنی مجلس به رای نمایندگان گذاشته می شود؛ قرار است آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور برای دفاع از کلیات این لایحه در صحن مجلس حضور یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =