آخرین آمار کرونا در جهان/ شمار مبتلایان از ۶۷۴ میلیون نفر فراتر رفت

بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در دنیا تاکنون به ۶۷۴ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۲۵۶ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۵۲ هزار و ۴۶۳ بیمار نیز تایید شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۱۲۱۲ نفر را گرفته است همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۲ هزار و ۳۹۸ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آخرین آمار کرونا در جهان / شمار مبتلایان از ۶۷۳ میلیون نفر فراتر رفت

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۳۶۸ فوتی و ۷۹ هزار و ۳۵۴ مبتلا طی شبانه روز گذشته، رکورد ابتلا و مرگ‌های کووید را در این بازه زمانی در جهان داشته است.

آمریکا همچنین با بیش از ۱۰۴ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد. دو کشور برزیل و هند پس از ایالات متحده نیز بالاترین نرخ مرگ‌های کرونایی در جهان را تاکنون گزارش کرده‌اند.

در اروپا همچنین فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۴ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا ظهر امروز (پنجشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

#    نام کشور    مجموع مبتلایان    مجموع قربانیان
۱    ایالات متحده    ۱۰۴,۰۱۵,۴۵۱    ۱,۱۳۰,۹۶۲
۲    هند    ۴۴,۶۸۲,۳۳۸    ۵۳۰,۷۳۸
۳    فرانسه    ۳۹,۴۹۸,۱۸۶    ۱۶۴,۰۰۸
۴    آلمان    ۳۷,۷۱۵,۰۰۰    ۱۶۵,۱۳۹
۵    برزیل    ۳۶,۷۸۰,۸۶۸    ۶۹۶,۶۴۵
۶    ژاپن    ۳۲,۳۱۰,۹۳۹    ۶۶,۷۰۷
۷    کره جنوبی    ۳۰,۰۷۵,۶۵۲    ۳۳,۲۹۶
۸    ایتالیا    ۲۵,۴۱۵,۶۳۰    ۱۸۶,۴۸۸
۹    انگلیس    ۲۴,۲۵۹,۲۴۰    ۲۰۳,۲۲۹
۱۰    روسیه    ۲۱,۹۱۷,۰۹۷    ۳۹۴,۸۶۱

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۳ هزار و ۷۲۸ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۷۴۴ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۲۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1169024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =