بهترین گوشی‌ها برای دانشجویان در سال ۲۰۲۳

گوشی هوشمند برای دنیای امروزی دیگر ابزاری تجملی به شمار نمی‌آید و برای دانشجویانی که به غیر از دسترسی به دنیای علم، نیاز به یادداشت‌برداری و برنامه‌ریزی برای کارهای خود دارند، گوشی هوشمند مناسب و کارآمد حتی الزامی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بدون تلفن همراه هیچ راهی برای زنده ماندن وجود ندارد؛ چه شما دانشجو باشید، چه کارمند و چه بیکار. در دنیای امروزی گوشی هوشمند دیگر نمادی از تجمل نیست، بلکه الزامی است که به سختی می‌توان بدون آن زندگی کرد. با این حال با وجود برندها و مدل‌های بسیار متنوعی که هر روز به بازار می‌آیند، تصمیم‌گیری برای انتخاب بسیار دشوارتر می‌شود. ولی اگر از ویژگی‌های این گوشی‌ها اطلاع داشته باشید و نیاز اساسی‌تان را از آنها بدانید، این تصمیم‌گیری کمی راحت‌تر می‌شود.

دانشجوها اکثرا سعی می‌کنند که از جدیدترین گوشی‌ها و فناوری‌ها استفاده کنند، در عین حال که بتوانند در فرآیند آموزشی از آن بهره‌مند شوند. در همین راستا، وب‌سایت Bscholarly بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ را برای دانشجوها معرفی کرده که مهم‌ترین فاکتور انتخاب آنها بادوام بودن آنهاست تا دانشجویان با توجه به شرایط مالی خود بتوانند چند سال از آن استفاده کنند.

به طور کلی به دلیل افزایش تقاضا در جهان، امکانات در دسترس در حال گسترش است و از این رو، مشتریان گزینه‌های فراوانی برای انتخاب یک محصول ایده‌آل با قیمت خوب دارند. در واقع، برای یافتن یک انتخاب عالی که مدتی ماندگار باشد، دیگر نیازی به صرف هزینه بالا نیست.

بهترین‌ لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۳ برای دانشجوها کدامند؟

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند جدید برای خرید می‌گردید، ابتدا باید به چند سوال پاسخ دهید؛ اینکه معیارهای مهم‌تان برای یک گوشی ایده‌آل چیست؟ چه ویژگی‌هایی ممکن است استفاده و قدرت آن را بهبود بخشد؟ هزینه، کیفیت دوربین، کیفیت سیستم، عمر باتری و سایر عوامل تنها مواردی هستند که هر خریدار در ابتدا به آنها فکر می‌کند.

هر سال مدل‌های جدیدتری از گوشی‌های هوشمند در نتیجه محبوبیت روزافزون آنها به بازار عرضه می‌شوند. در نتیجه انتخاب بهترین تجهیزات که مقرون به‌صرفه‌ترین نیز باشد دشوارتر می‌شود. با این حال، اگر در حال حاضر در تصمیم‌گیری مشکل دارید، ۱۰ گوشی برتر برای دانشجویان در سال 2022 در زیر لیست شده است:

iPhone XR شرکت اپل

بهترین گوشی‌ها برای دانشجویان در سال ۲۰۲۳

آیفون XR یکی از بهترین آیفون‌های اپل تا به امروز است، علیرغم اینکه در سال 2018 عرضه شده است. صفحه‌نمایش این گوشی LCD رتینای مایع 6/1 اینچی و دارای شیشه گوریلا در جلو و پشت است. تراشه این گوشی هنوز هم طبق استانداردهای امروزی کارآمد است و ویژگی بارز دیگر آن مقاوم بودن در برابر گرد و غبار و آب است. همچنین می‌توان سیستم‌عامل آن را به نسخه آی‌اواس ۱۵/۵ به‌روزرسانی کرد و پیش‌بینی می‌شود که در اواخر امسال میلادی از نسخه ۱۶ آی‌اواس هم پشتیبانی کند.

هر دانشجویی در کنار کسب نمرات خوب، باید لحظات فراموش‌نشدنی دوران تحصیلش را در دانشگاه در قالب فیلم و عکس ثبت کند و این گوشی با داشتن دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی و دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت، به خوبی از پس این کار هم برمی‌آید.

این گوشی یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی از 3 گیگابایت رم و گزینه‌های ذخیره‌سازی 64، 128 و 256 گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی بسته به ویژگی‌های مختلف در ایران از ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

 Note 11 Pro شرکت شیائومی

بهترین گوشی‌ها برای دانشجویان در سال ۲۰۲۳

 جدیدترین مدلی که به مجموعه ردمی شیائومی ملحق شده است Redmi Note 11 Pro است. این گوشی دارای صفحه‌نمایش سوپر آمولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. صفحه نمایش از بیرون نسبتا خیره‌کننده است و توسط شیشه گوریلای کورنینگ محافظت می‌شود. صفحه‌نمایش 6.67 اینچی با وضوح 1080 پیکسل دارد. این طراحی به دلیل حاشیه‌های نمایشگر و باریک واقعا مجلل است و به لطف پشت شیشه‌ای که دارد مجلل‌تر هم به نظر می‌رسد. این گوشی دارای استانداردهای IP53 برای مقاومت در برابر ضربه و گرد و غبار است.

دوربین اصلی این گوشی علاوه بر دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی، وضوح 108 مگاپیکسلی شگفت‌انگیزی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با استفاده از شارژر سریع 67 واتی همراه دستگاه در کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. پردازنده آن از رم ۶ یا ۸ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند.

قیمت این گوشی در ایران بسته به ویژگی‌های مختلف آن حدودا از ۸/۵ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت است.

iPhone XS Max شرکت اپل

بهترین گوشی‌ها برای دانشجویان در سال ۲۰۲۳

دانشجویان معمولا محصولات اپل را به خاطر ظاهر باکیفیت و هویت برند، کیفیت فوق‌العاده عکس‌ها و تجربه نرم‌افزار شخص ثالث بی‌نظیرش دوست دارند. سیستم‌عامل اندروید از نظر برنامه‌های SMS و MMS چیزی از آی‌اواس کم ندارد، اما آی‌مسیج آی‌اواس یکی از منحصر به‌فردترین گزینه‌هاست که آن را از بقیه مجزا کرده است. از این رو گوشی آیفون ایکس‌اس مکس بهترین گزینه است و در حالی که گران است، عملکرد بسیار خوبی برای کارهای آکادمیک، مصرف چند رسانه‌ای و حفظ اتصال پایدار به اینترنت را دارد.

این گوشی در ایران بسته به ویژگی‌های مختلفش از ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان قیمت دارد.

Galaxy Note 10 شرکت سامسونگ

بهترین گوشی‌ها برای دانشجویان در سال ۲۰۲۳

اگر عشق جزوه‌نویسی و یادداشت‌برداری از حرف‌های استاد سر کلاس را دارید، گوشی گلکسی نوت ۱۰ با قلمی که دارد، بهترین تجربه نوشتن فیزیکی را در گوشی ارائه می‌کند. نرم‌افزار سامسونگ همراه با برنامه‌های دالخلی مختلف یادداشت‌برداری، ساختن تصاویر گیف و ارسال پیام‌های متحرک جالب از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی است. علاوه براین، قابلیت تشخیص دست‌خط گوشی گلکسی نوت ۱۰ و قلم حساس به فشار آن را بسیار مناسب یک دانشجوی اهل درس می‌کند.

قیمت این گوشی در ایران با توجه به ویژگی‌های مختلفی که دارد از ۱۹ تا ۲۷ میلیون تومان است.

Redmi Note 9 Pro شرکت شیائومی

بهترین گوشی‌ها برای دانشجویان در سال ۲۰۲۳

گوشی ردمی نوت ۹ پرو در انتهای طیف دیگری از گوشی‌های هوشمندی است که در این گزارش معرفی شده‌اند، زیرا با وجودی که اکثر قابلیت‌های گلکسی نوت ۱۰ و آیفون ایکس‌آر را دارد، از نظر قیمتی فاصله زیادی با آنها دارد.

این گوشی با پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۷۲۰ گیگابایتی، چهار دوربین پشت دارد. ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت هم رم در آن گنجانده شده است. این گوشی صفحه‌نمایش 6/67 اینچی دارد و از ویژگی‌های بسیار خوب آن می‌توان به باتری بادوام طولانی و پشتیبانی از شارژ سریع نام برد.

قیمت این گوشی در ایران از حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان است.

کد خبر: 1169522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =