اوکراین تهدید کرد که در خاک روسیه مواد منفجره کار می‌گذارد

رئیس اداره اطلاعات اوکراین در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست تهدید کرد، روسیه مادامی که خاک اوکراین را ترک نکند و قلمروهای این کشور را بازنگرداند، همچنان "مشکلاتی" را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اوکراین گفت، کی‌یف در حال حاضر نیروهایی دارد که مشغول کار گذاشتن مواد منفجره در خاک روسیه هستند و در آینده نزدیک امکان وقوع یک سری حملات در این کشور وجود دارد.

بودانوف از پاسخ به سوالی دال بر اینکه آیا نیروهایش در حمله به پل کریمه در اکتبر سال گذشته و دو حمله پهپادی به پایگاه‌های هوایی در دسامبر سال گذشته دست داشتند یا خیر، امتناع کرد.

با این حال، وی هشدار داد که در آینده حملات بیشتری وجود خواهند داشت.

آخرین تحولات اوکراین| ناریشکین: غرب در حال افزایش حجم ارسال تسلیحات تهاجمی به کی‌یف است

بودانوف گفت: این مساله توهمات آنها از امنیت را در هم شکسته است. افرادی وجود دارند که در حال کار گذاشتن مواد منفجره در خاک روسیه هستند. پهپادهایی نیز وجود دارند. تا زمانی که روسیه تمامیت ارضی اوکراین را بازنگرداند، مشکلاتی در داخل روسیه وجود خواهد داشت.

وی همچین به کرملین هشدار داد و گفت، در داخل کرملین نیز همکاران اوکراینی وجود دارند که کار با آنها بسیار راحت است و اوکراین فعالانه از آنها حمایت می‌کند.

رئیس اداره اطلاعات اوکراین همچنین تاکید کرد، اوکراین باید "هر کار می‌تواند برای تضمین اینکه کریمه تا تابستان امسال به کشور بازمی‌گردد، انجام دهد".

وی همچنین این گمانه‌زنی را که اگر نیروهای اوکراینی به شبه جزیره کریمه نزدیک شوند، روسیه ممکن است از تسلیحات اتمی استفاده کند، رد کرد.

بودانوف گفت: این تاکتیک ترساندن است. روسیه کشوری است که از آن می‌توان انتظار خیلی چیزها را داشت اما نه حماقت آشکار را. این اتفاق نخواهد افتاد. انجام یک حمله اتمی نه تنها منجر به یک شکست نظامی برای روسیه می‌شود بلکه باعث فروپاشی روسیه نیز خواهد شد.  

این در حالی است که روسیه تاکید کرده که شبه‌جزیره کریمه بخشی از روسیه است و هشدار داده که با تسلیحات قوی‌تری به هر گونه تهدید به قلمرواش پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =