معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / هوک + عکس

فیلم سینمایی «هوک» ساخته حسین ریگی، یکی از آثار راه یافته به چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، فیلم سینمایی هوک ساخته حسین ریگی یکی از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر است. در این مطلب نگاهی انداختیم به اطلاعات و نکات مهم فیلم به بهانه حضور در جشنواره فیلم فجر.

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۱ / بچه زرنگ + عکس

حسین ریگی کارگردان فیلم هوک اهل سیستان و بلوچستان است و فیلمسازی حرفه‌ای را اولین بار سال ۹۹ با ساخت فیلم لیپار تجربه کرد، فیلمی که در جشنواره آن سال حضور پیدا کرد. ریگی توجه به اصالت و نگاه به منطقه بومی جغرافیای زیسته خود را یکی از محوری‌ترین انگیزه‌هایش برای فیلمسازی قلمداد می‌کند و در دومین تجربه فیلمسازی به سراغ قصه‌ای رفته است که تماما در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد.

ریگی خودش معتقد است باید بومی زندگی کرد و جهانی فکر کرد. شاید برای همین دومین تجربه فیلمسازی‌اش بیشتر به سینمای حرفه‌ای نزدیک‌تر است و احتمالا یکی از بخت‌های دیده شدن در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر باشد.

خلاصه داستان فیلم هوک

فیلمنامه این فیلم را مهدی تراب‌بیگی به نگارش درآورده و در خلاصه داستان آن آمده است: «دو برادر ورزشکار بلوچ برای رسیدن به آرزوهای بلندپروازانه خود تلاش می‌کنند.»

هوک

بازیگران و عوامل فیلم هوک

امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی‌پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌نیا، سعید رضایی‌کیا و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

کارگردان: حسین ریگی، تهیه‌کننده: علی آشتیانی‌پور، مدیر فیلمبرداری: شهرام نجاریان، تدوین: سودابه سعیدنیا، مدیر صدابرداری: محمود سماک باشی، موسیقی: فردین خلعتبری، جانشین تهیه کننده: مریم پیرکاری، مدیر تولید: مرتضی آشتیانی پور، طراح صحنه: مهدی سعیدی، طراح چهره‌پردازی: مرتضی کهزادی، طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی، طراح لباس: ندا سلیمی، طراح جلوه‌های بصری: علی سجادی، اصلاح نور و رنگ: سامان وفایی، طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری، مشاور کارگردان: شکیل مظفری، مشاور لهجه: صادق سهرابی، استوری برد: فروردین کاشانی، طراح لوگو و پوستر: محمد روح الامین.

چرا باید فیلم را ببینیم؟

  • فیلم هوک یکی از فیلم‌های بومی است که توجه فیلمساز به عناصر بصری جغرافیای سیستان و بلوچستان از نقاط قوت فیلم به حساب می‌آید. احتمالا با تماشای فیلم به یاد آثار امیر نادری به خصوص فیلم سازدهنی و دونده می‌افتید. خلاصه داستان هم نوید چنین فیلمی را می‌دهد. باید دید ریگی چقدر می‌تواند در به تصویر کشیدن زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان موفق عمل کند.
  • هوک یک فیلم نوجوانانه و ورزشی است. فیلمی درباره ورزش بکس که قهرمان‌های نامی‌ای از استان سیستان و بلوچستان دارد.
  • امیر جعفری با گریم متفاوت و ادای مناسب لهجه خطه سیستان و بلوچستان یکی از جذابیت‌های تماشای فیلم هوک است.

هوک

انتهای پیام/

کد خبر: 1170039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =