وزیر خارجه ارمنستان به ترکیه رفت

وزیر خارجه ارمنستان برای اولین بار در سه دهه اخیر، به منظور بازدید از مناطق زلزله زده ترکیه، وارد این کشور شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آرارات میرزوییان، وزیر خارجه ارمنستان وارد ترکیه شد. قرار است او بعد از دیدار با همتای ترک خود از مناطق زلزله زده ترکیه بازدید کند.

زلزله ترکیه و سوریه| شمار قربانیان از ۴۰ هزار تن گذشت

رسانه های ارمنستان دیروز سه شنبه  اعلام کردند که وزیر خارجه این کشور امروز به ترکیه خواهد رفت و به احتمال زیاد از استان زلزله زده آدی‌یامان بازدید کند.

به دنبال زلزله مرگبار هفته گذشته در ترکیه که تاکنون بیش از 35 هزار نفر کشته و هزاران مصدوم در پی داشته، کشورهای منطقه و همسایه ترکیه  از جمله ارمنستان اقدام به ارسال کمک به این کشور کرد. ایروان بعد از نزدیک به سه دهه از قطعی روابط و تنش با آنکارا، از مرز زمینی خود برای ارسال کمک‌ها استفاده کرد و نیروهای امدادی ارمنستان راهی مناطق زلزله زده ترکیه شدند.

پیش از وزیر خارجه ارمنستان، وزیر خارجه یونان نیز به ترکیه رفت و با همتای خود، مولود چاووش اوغلو دیدار کرد. اردوغان گفته است که کشورش کمک همسایگان و دوستان ترکیه در روزهای سخت و سیاهش را فراموش نخواهد کرد.

این اولین بار است که وزیر خارجه ارمنستان بعد از بحران و تنش با ترکیه به دنبال جنگ اول قره باغ راهی ترکیه می‌شود. بعد از جنگ دوم قره باغ و تلاش باکو و ایروان برای صلح روابط ترکیه و ارمنستان نیز شاهد تحولات مثبت بوده علاوه بر دیدار سران این کشور در کشور ثالث، طرفین بر بازگشایی مرزهای زمینی و انجام پرواز بین پایتخت‌ها توافق کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =