اعتراض اساتید دانشگاه پیام نور به قطع همکاری دانشگاه با آن‌ها/ وزیر علوم با روسای دانشگاه‌های تهران دیدار کرد

«برگزاری نشست روسای دانشگاه‌های تهران با وزیر علوم، اعتراض اساتید دانشگاه پیام نور به قطع همکاری دانشگاه با آن‌ها و پاسخ دانشگاه و تمدید فرصت شرکت در آزمون‌های علوم پزشکی نوبت اسفند» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «برگزاری نشست روسای دانشگاه‌های تهران با وزیر علوم، اعتراض اساتید دانشگاه پیام نور به قطع همکاری دانشگاه با آن‌ها و پاسخ دانشگاه و تمدید فرصت شرکت در آزمون‌های علوم پزشکی نوبت اسفند» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

ضرورت اختصاص بودجه به دفاتر حقوقی دانشگاه‌ها

از دیگر خبرهای آموزش عالی می‌توان به «صدور احکام ریاست ۹ دانشگاه و یک پژوهشگاه، بازدید ۱۷۲ هزار کاربر از پایان نامه‌های پایگاه گنج و اعلام تاریخ برگزاری یازدهمین دوره آزمون زبان MSRT» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

برگزاری نشست روسای دانشگاه‌های تهران با وزیر علوم

نشست روسای دانشگاه های تهران با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در دانشگاه صنعی امیرکبیر برگزار شد. این نشست با حضور وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت، تربیت مدرس و شهید بهشتی برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه های بزرگ تهران در حوزه های مختلف دانشجویی، آموزشی، تحقیق و توسعه و بودجه برگزار شد.

در این نشست بر ایجاد هم‌افزایی، همفکری، انتقال تجربه، اتخاذ سیاستگذاری ها و تصمیمات همسان، مبادله اطلاعات و استفاده از همه ظرفیت های موجود دانشگاه های تهران برای حل مسائل حوزه های مختلف تاکید شد.

اعتراض اساتید دانشگاه پیام نور به قطع همکاری دانشگاه با آن‌ها و پاسخ دانشگاه

گروهی از اساتید دانشگاه پیام نور در نامه ای به خبرگزاری مهر از عدم تمدید قرارداد ۱۲۳ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در روزهای پایانی سال خبر دادند.

در بخشی از این نامه آمده است؛ اخیرا سازمان مرکزی پیام نور طی نامه ای به شماره ۶۳۴۵۸/۳/د مورخ ۲۶/۱۱/۱۴۰۱ به مراکز استانهای دانشگاه های پیام نور سراسر ابلاغ نموده که ۱۲۳نفر عضو علمی قطع همکاری شده و کلاس های ترم جاری هم حذف گردد این در حالیست که این افراد همگی از اعضای هیات علمی انقلابی و ولایی هستند و انتظار داشتند که با روی کار آمدن دولت انقلابی این معضل خانمان سوز بعد از ۱۲ الی ۲۲ سال بلاتکلیفی مرتفع گردد.

دانشگاه پیام نور در پاسخ به اعتراض اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور برای عدم تمدید قرارداد همکاری با ایشان طی سال آینده اعلام کرد: احتراماً پیرو اعتراض برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور برای عدم تمدید قرارداد همکاری با ایشان طی سال آینده به استحضار می رساند، معدل پایین مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی و نواقص آموزشی پژوهشی پرونده های علمی برخی اعضای هیات علمی، دلیل قطع همکاری این عزیزان با دانشگاه است.

در ادامه این پاسخ آمده است: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصمیم هیات عالی جذب دانشگاه و همچنین تائید هیات مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این دسته از همکاران علمی دانشگاه به دلیل وجود نقاط ضعف جدی در پرونده جذب نظیر؛ معدل پایین در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد؛ تحصیل برخی از این عزیزان در دانشگاه های غیر دولتی و همچنین پایین بودن شرایط علمی، موفق به احراز عضویت هیئت علمی پیمانی از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی نشده اند.

صدور احکام ریاست ۹ دانشگاه و یک پژوهشگاه

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری احکام ریاست ۹ دانشگاه و یک پژوهشگاه کشور را به مدت چهار سال صادر کرد.

وی در احکام جداگانه‌ای علیرضا خواجه احمد عطاری را به عنوان رئیس دانشگاه هنر اصفهان، شعبان شتایی را به عنوان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اکبر حاجی زاده مقدم را به عنوان رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آملی، علی حسن بیگی را به عنوان رئیس دانشگاه خوارزمی، امیر اشتری لرکی را به عنوان رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، صادق خزل‌پور را به عنوان رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، مجید مهدویان را به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی قوچان، حامد قربانی را به عنوان رئیس مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرا، محمد حاتمی را به عنوان رئیس مجتمع آموزش عالی فنی مهندسی اسفراین و محمدحسن بازیار را به عنوان رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله منصوب کرد.

بازدید ۱۷۲ هزار کاربر از پایان نامه‌های پایگاه گنج

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، دسترسی رایگان به تمام‌متن ۵۶۲.۳۰۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۶۴.۷۲۷ رسالة دکتری در «گنج» فراهم بود. در این سال تحصیلی، تمام‌متن ۳۸۰.۵۷۰ پایان‌نامه و ۳۵.۴۴۹ رساله را ۱۷۲ هزار کاربر، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار دریافت کردند.

جدول زیر گنجینه‌های پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) و آمار دریافت آن‌ها را در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نشان می‌دهد:

 اعتراض اساتید دانشگاه پیام نور به قطع همکاری دانشگاه با آن‌ها/ وزیر علوم با روسای دانشگاه‌های تهران دیدار کرد

خبرهای آزمونی هفته گذشته

تمدید فرصت شرکت در آزمون‌های علوم پزشکی نوبت اسفند

فرصت شرکت در آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) نوبت اسفند ۱۴۰۱ تمدید شد. داوطلبان تحصیلکرده در خارج از کشور که متقاضی شرکت در آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) هستند، می توانند از سه شنبه ۲ اسفند تا چهارشنبه ۳ اسفند در مهلت تمدید شده ثبت‌نام کنند.

آزمون‌های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی (۱۸۰ واحدی) روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ در یک نوبت ساعت ۹ صبح به صورت کاغذی برگزار می‌شود. کارت ورود به جلسه آزمون های پیش کارورزی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی نوبت اسفند ۱۴۰۱ از روز سه شنبه ۹ اسفند منتشر می‌شود.

اعلام تاریخ برگزاری یازدهمین دوره آزمون زبان MSRT

اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج اعلام کرد که یازدهمین دوره آزمون زبان MSRT صبح روز جمعه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. بنابراین مهلت ثبت‌نام در این دوره از آزمون زبان MSRT از ساعت ۱۴ روز ‌شنبه ۶ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد به آدرس https://msrttest.saorg.ir/login.aspx نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. حوزه های برگزاری یازدهمین دوره آزمون زبان MSRT در تقویم آزمون درج می‌شود، همچنین نتایج آزمون ۲۸ بهمن ماه از ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه مورخ ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام می شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ ارشد دانشگاه معارف اسلامی

مهلت ثبت‌نام آزمون ورودی اختصاصی کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه معارف اسلامی تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ تمدید شد. معاونت آموزش دانشگاه، مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی اختصاصی کارشناسی‌ ارشد سال ۱۴۰۲ این دانشگاه را برای داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت نام نشده‌اند تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ تمدید کرد.

لازم به ذکر است این تاریخ، قطعی بوده و به هیچ عنوان قابل تمدید نیست. لازم است متقاضیان در بازه زمانی ثبت‌نام برای ثبت‌نام اینترنتی به سامانه پذیرش دانشگاه معارف اسلامی در سایت دانشگاه به آدرس www.maaref.ac.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون، روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی از طریق سایت دانشگاه توزیع خواهد شد. تاریخ برگزاری آزمون روز جمعه مورخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =