اسرائیل ۶ ماه دیگر از هم‌ می‌پاشد

"یائیر لاپید" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد: "بعد از ۶ ماه، اقتصاد اسرائیل نابود خواهد شد و امنیت آن از بین رفته و اسرائیل از درون از هم می‌پاشد؛ اسرائیل از درون تجزیه می‌شود و از هم می‌پاشد و همه اسرائیلی‌ها از هم متنفر می‌شوند."

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، درحالی که صهیونیست‌ها دیگر نمی‌توانند بحران‌های انباشته‌ شده‌ای که در ابعاد مختلف جامعه صهیونیستی دیده می‌شود را کتمان کنند و همچنین هشدارها درباره پیامدهای بی‌شمار سیاست‌های افراطی کابینه جدید این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو بر زندگی اسرائیلی‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، محافل امنیتی و سیاسی آگاه اسرائیل اعلام کردند در سایه پیشرفت پروژه هسته‌ای ایران باید به یک تحول مهم در منطقه توجه کرد و این درحالی است که اسرائیل در یک بحران بی‌سابقه قضایی و سیاسی گرفتار شده و خود را در مقابل یک محیط پیچیده و استراتژیک خطرناک می‌بیند.

زخمی شدن ۲۵ فلسطینی در پی حمله سربازهای اسرائیل

این منابع افزودند، افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران و توسعه برنامه‌ هسته‌ای این کشور درحالی است که بار دیگر بی‌نتیجه بودن خروج آمریکا از توافق هسته‌ای روشن می‌شود. این اتفاق یک بار در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده و با تشویق شدید نتانیاهو رخ داد و بعد از گذشت 5 سال می‌بینیم که این تصمیم نتوانست ایرانی‌ها را از پیشرفت برنامه هسته‌ای خود باز دارد. همچنین عقب‌نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران در سال 2018 منجر به امضای یک توافق‌نامه جدید که شروط سخت‌تری به این کشور تحمیل کند، نشد.

محافل مذکور به نقل از یک تحلیلگر امور نظامی در روزنامه عبری هاآرتص اعلام کردند، بعد از شکست توافق هسته‌ای، آنچه که درواقعیت اتفاق افتاد کاملا بر خلاف تصورات بود؛ به طوری که ایرانی‌ها به کانال غنی‌سازی اورانیوم برگشتند.

محافل سیاسی و امنیتی آگاه رژیم صهیونیستی تاکید کردند، افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم و پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران درحالی است که کشورهای بزرگ جهان مشغول حواشی جنگ روسیه و اوکراین هستند و کمتر به پرونده ایران توجه می‌کنند.

«بنی گانتس» (وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) به درستی اوضاع خطرناک اسرائیل را در مرحله فعلی توصیف کرده و زنگ خطر را به صدا در آورد و گفت: آنچه که (در برنامه هسته‌ای ایران) اتفاق افتاد، عبور از خطوط قرمز بود و باید با واکنش شدید بین‌المللی مواجه شود.

یک تحلیلگر رژیم صهیونیستی در امور نظامی در این زمینه گفت، اخبار نگران‌کننده درباره پیشرفت پروژه هسته‌ای ایران نیاز به هماهنگی نزدیک اسرائیل و آمریکا دارد؛ حتی بعد از تغییر «دولت‌های» آنها. اگر ایران گام دیگری در توسعه برنامه هسته‌ای خود بردارد، اسرائیل و ایالات متحده باید سیاست مشترکی را جهت مقابله با این روند اتخاذ کنند.

وی ادامه داد، اما می‌بینیم که در یک هفته گذشته اختلاف بین کابینه اسرائیل و آمریکایی‌ها در دو زمینه بسیار شدت یافته است: سیاست شهرک‌سازی کابینه نتانیاهو و کودتای این کابینه علیه قوه قضاییه.

نتانیاهو طی روزهای اخیر مجبور شده با تصمیم اعضای کابینه خود جهت اجرای پروژه ساخت 9 کانون شهرک‌سازی غیرقانونی و افزایش هزاران واحد مسکونی در آنها موافقت کند اما دولت آمریکا مخالف این تصمیم است و همزمان با آن مقامات ارشد ایالات متحده از اقدامات کابینه نتانیاهو برای تضعیف قوه قضاییه اسرائیل انتقاد می‌کنند.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: «تام نیدس» سفیر واشنگتن در اسرائیل (فلسطین اشغالی)که درباره تحرکات اعضای کابینه نتانیاهو هشدار داده بود به شدت از طرف وزرای این کابینه از جمله بزالل اسموتریچ و آمیخای شیکلی مورد هجمه قرار گرفت. این رفتار اعضای کابینه نتانیاهو میزان نادانی و کوته بینی آنها را نشان می‌دهد. شیکلی به سفیر آمریکا گفته بود: به کار خودت فکر کن و ترمز خودت را فشار بده. تو اختیارات لازم برای اظهار نظر درباره اصلاحات قضایی را نداری، ما خوشحال می‌شویم که درباره روابط خارجی و مسائل امنیتی با شما صحبت کنیم. لطفا احترام بگذارید.

وی ادامه داد: رفتار اعضای کابینه اسرائیل به گونه‌ای است که انگار آمریکا سالانه 3.8 میلیارد دلار از اسرائیل کمک نظامی دریافت می‌کند، نه برعکس! آمریکایی‌ها از پاسخ به این توهین‌های وقیحانه اسرائیلی‌ها خودداری کردند اما پرونده همچنان باز است.

این تحلیلگر اسرائیلی به نقل از منابع ارشد صهیونیست تاکید کرد، در صحنه فلسطین باید به اتفاقات قدس شرقی توجه زیادی کرد و درست است که پروژه بلند مدت و تحریک‌آمیز ایتمار بن گویر (وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) برای تخریب برخی محله‌های قدس به دستور کابینه به تعویق افتاده، اما کمپین آزار و اذیت‌های پلیس اسرائیل در قدس شرقی علیه فلسطینیان می‌تواند به تشدید تنش‌ها منجر شود؛ به ویژه اینکه تنها یک ماه تا آغاز ماه رمضان باقی مانده است.

اسرائیل 6 ماه دیگر از هم می‌پاشد!

از طرف دیگر «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیامی برای «یاریو لیوین» وزیر دادگستری این رژیم فرستاده و هشدار داد که بعد از 6 ماه، اقتصاد اسرائیل نابود خواهد شد و امنیت آن از بین رفته و اسرائیل از درون از هم می‌پاشد.

وی به کنایه به وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو گفت: «چون در واقع شما نخست‌وزیر واقعی هستید من سخنانم را خطاب به شما می‌گویم. شما به جای مسئولیت، زور را انتخاب کردید و بنابراین اقتصاد اسرائیل بعد از 6 ماه نابود خواهد شد همچنین امنیت از بین می‌رود و بعد از 6 ماه اسرائیل از درون تجزیه می‌شود و از هم می‌پاشد و همه اسرائیلی‌ها از هم متنفر می‌شوند».

این درحالی است که ناظران امور معتقدند تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی قادر به اتخاذ راهبرد موثر برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی نیستند. به همین دلیل اگر اوضاع رژیم صهیونیستی به همین منوال ادامه پیدا کند و تغییر قابل‌توجهی در شکل و جهت‌گیری کابینه کنونی اسرائیل رخ ندهد، صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسیر راهبرد فعلی خود را عوض کنند، به‌عبارت دیگر تدوین یک استراتژی جدید و کاربردی برای مقابله با چالش‌های داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی در سایه شرایط فعلی تقریباً غیرممکن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =