امیرعبداللهیان بر توسعه همکاری‌های امنیتی ایران و عراق تاکید کرد

وزیر امور خارجه با اشاره به برخی نگرانی‌های امنیتی ناشی از حضور جریان‌های ضدانقلاب و تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق، توسعه همکاری‌های امنیتی دو کشور و رفع این‌گونه تهدیدات را از اولویت‌های ایران خواند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهایش در عراق امروز (پنجشنبه) چهارم اسفند ماه با «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح و از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

درخواست امیرعبداللهیان برای گسترش همکاری‌های ایران و عراق در سطح مجالس قانونگذاری

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تشکیل دولت فراگیر در عراق، این موفقیت را به العامری و اعضای چارچوب هماهنگی شیعی تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر جایگاه مهم عراق در تحولات منطقه‌ای، به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای پرداخت.

امیرعبداللهیان با اشاره به برخی نگرانی‌های امنیتی ناشی از حضور جریان‌های ضدانقلاب و تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق، توسعه همکاری‌های امنیتی دو کشور و رفع این‌گونه تهدیدات را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

هادی العامری نیز در این دیدار ضمن ادای احترام به شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یادآوری نقش بی بدیل سردار سلیمانی در برقراری ثبات و امنیت در منطقه، بر ضرورت تقویت همکاری‌های امنیتی دو کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به اصول قانون اساسی عراق مبنی بر ممنوعیت استفاده از سرزمین عراق برای هرگونه تهدید علیه همسایگان، حضور جریانات مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان را مخالف منافع اقلیم و عراق برشمرد.

گفتنی است در این ملاقات، «المندلاوی» معاون اول پارلمان عراق، «ابوجعفر الاسدی» وزیر کار و برخی نمایندگان پارلمان نیز حضور داشتند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1172421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =