اعتبار مالیات بر سیگار صرف ساخت خوابگاه‌های دانشجویی شود

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به کمبودهای بودجه‌ای گفت: به نظر می‌رسد از مالیات بر سیگار می‌توان منابعی را به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و تقویت تغذیه دانشجویی اختصاص داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباس شیراوژن درباره رشد بودجه سرانه دانشجویی گروه علوم پزشکی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و اختصاص بودجه‌ای برای جذب تسهیلات بانکی ساخت خوابگاه اظهار کرد: ما در معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت پیگیر موضوع ۲ هزار میلیارد تومان بودجه تسهیلات بانکی که برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی در لایحه بودجه آمده، هستیم.

۱۷ نوع تسهیلات به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت می‌شود

وی با اشاره به تفاوت در سرانه دانشجویی لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: دانشجویان همگی فرزندان این کشور هستند و تفاوتی میان دانشجویان وزارت علوم و وزارت بهداشت نیست.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد از منابع دیگر از جمله مالیات بر سیگار که هم باعث کاهش مصرف سیگار و ارتقا سلامت مردم می‌شود می‌توان منابعی را به ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و تقویت تغذیه دانشجویی اختصاص داد. ضمن اینکه اگر تاکید شود که منابع درآمدی مالیات بر سیگار می‌تواند در این مسیر هزینه شود اثر مثبتی بر تصویب آن بگذارد.

وی گفت: افزودن بودجه‌های زیرساخت خوابگاهی در حوزه وزارت علوم و در حوزه وزارت بهداشت خرج و هزینه کرد نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده و نشاط فکری، روحی و جسمی دانشجویان کشور است تا بتوانیم نسل دانش آموخته بانشاط، با سواد و خوب داشته باشیم.

شیراوژن درباره وضعیت نامناسب تورم موادغذایی در بحث تغذیه دانشجویی گفت: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مکاتباتی با معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در حوزه مشکلات تورم قیمت مواد غذایی داشته اند و در مقابل پیمانکاران بدهی انباشته‌ای دارند که این امر بر کیفیت غذا و خدمتی که تغذیه تأثیر گذار است و مطلوبیت لازم را ندارد.

وی یادآور شد: برخی از دانشگاه‌ها ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارند که البته سازمان برنامه و بودجه هم همکاری خوبی داشته و امیدواریم که این همکاری ادامه داشته باشد تا دانشگاه‌ها بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1173199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =