احساس خطر آمریکا و اسرائیل از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران

مقام های ارشد امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی جلسه ای را با محوریت پیشرفت‌های هسته‌ای ایران و رزمایش‌های اخیر بین واشنگتن و تل آویو برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه میزبان تسخی هنگبی مشاور امنیت ملی، رون درمر وزیر امور راهبردی و یک هیات ارشد اسرائیلی در کاخ سفید بود.

سناریوهای تاریک برای آینده اسرائیل

طبق اعلام کاخ سفید، نمایندگان ارشد از سازمان های اطلاعاتی، دفاعی و سیاست خارجی دو طرف در این جلسه به آنها اضافه شدند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، شرکت کنندگان در این جلسه پیشرفت های قابل توجه برنامه هسته ای ایران را مورد بررسی قرار دادند و بر هدف مشترک برای تقویت بیشتر همکاری امنیتی بین آمریکا و اسرائیل تایید کردند.

مقام های آمریکایی و صهیونیستی در این رابطه متعهد به افزایش هماهنگی اقدامات برای اخلال در برنامه هسته ای و بازدارندگی فعالیت های منطقه ای ایران شدند.

مقام های امنیتی دو طرف همچنین رزمایش های مشترک بین ارتش آمریکا و نظامیان صهیونیست را مورد بررسی قرار دادند و از برنامه سفر آخر این هفته لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی استقبال کردند.

براساس این گزارش، کاخ سفید در نهایت اعلام کرد که اقدامات برای تعمیق بیشتر امنیت تل آویو و یکپارچگی سیاسی از طریق توافق ابراهیم، نشست نقب و دیگر فرمت ها از جمله I2U2 (اسرائیل، هند، امارات و آمریکا) مورد بحث قرار گرفته است.

علاوه بر موضوع های مورد بحث که به آن اشاره شد، منابع آمریکایی به آکسیوس گفته اند که احتمالا موضوع اصلاح نظام قضایی و تنش‌های گسترده در کرانه باختری نیز از دیگر موضوعاتی باشد که این دو مقام صهیونیست در سفر به واشنگتن با مقام های آمریکایی مطرح خواهند کرد.

کد خبر: 1173999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =