رسانه بی‌تقوا، عامل فتنه‌آفرینی در جامعه/ دانشگاه آزاد همدان حائز رتبه چهارم میان واحدهای کشوری شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان این که رسانه متعهد می‌تواند نجات‌بخش جامعه باشد، گفت: کار رسانه‌ای در چارچوب تقوا و تعهد راحت نیست. اگر کار خارج از این دستور باشد، حتی می‌تواند فتنه آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانسگاه ایسکانیوز از همدان، ابوالفضل یداللهی اصلان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در دیدار با اعضای دفتر استانی ایسکانیوز در همدان با استقبال از طرح سوالات و مطالبات دانشجویان این دانشگاه بیان کرد: کم و کاست‌های موجود با نگاه منصفانه، همدلی و اتحاد رفع خواهد شد. کار رسانه‌ای سخت است. رسانه متعهد می‌تواند در جامعه نجات‌بخش وسعادت‌آفرین باشد. ولی اگر تعهد و اخلاق در کار وجود نداسته باشد و وجدان و تقوا سر لوحه قرار نگیرد، می‌تواند شقاوت‌بخش باشد و انسان‌هایی که به دنبال آگاهی هستند را به بیراهه و گمراهی بکشاند.

جنگ امروز را رسانه‌ها مدیریت می‌کنند

وی تصریح کرد: جایی که پای منافع در میان است تقوا سست می‌شود؛ لذا برای حفظ تقوا باید از منافع شخصی خود عبور کرد. کار رسانه‌ای در چارچوب تقوا و تعهد راحت نیست. اگر کار خارج از این دستور باشد، حتی می‌تواند فتنه آفرین باشد. فتنه شدیدتر از قتل است چون در فتنه افراد مختلف، جاهل و ناآگاه به جریانی که هم دنیا و اخرت آن‌ها را از دست می‌دهد، اعتماد می‌کنند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: دانشجویانی که از روی علاقه و انگیزه وارد حوزه رسانه‌ای شدند، باید خدا و تقوا را سر لوحه کار خود قرار دهند.

رسانه بی‌تقوا، عامل فتنه‌آفرینی در جامعه/ دانشگاه آزاد همدان حائز رتبه چهارم میان واحدهای کشوری شد

یداللهی اصلان ادامه داد: برای رساندن رسالت دانشگاه به جامعه و حل مشکلات جامعه توسط دانشگاه، به ابزارها و زیرساخت‌هایی نیاز داریم که رسانه یکی از آن‌ها است. اتفاق خوبی در دانشگاه ازاد اسلامی رقم خورد و دفتر ایسکانیوز به دانشجویان مستعد و توانمند دانشگاه واگذار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با اشاره به اتفاقات چندی پیش کشور اظهار کرد: دشمنان در قبال رخ‌دادهای مهم سیاسی و اقتصادی یک سال گذشته و حضوری شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها بعد از ۲۶ ماه، نتوانستند بیکاری بنشینند و مهرماه پر فراز و نشیبی را شروع کردند که تدابیری صورت گرفته شد که می‌توان به برگزاری تریبون‌های آزاد و گوش سپردن به درد و دل دانشجویان در کمال صبر و حوصله توسط مسئولین اشاره کرد. هنگامی که مولای متقیان در کوفه هنگام خواندن نماز ضربت خوردند و خبر به مردم شام رسید، شامیان با تعجب پرسیدند که مگر علی هم نماز می‌خواند؛ این قدرت خبر و اهمیت اطلاع رسانی را برای ما نمایان می‌کند.

وی تصریح کرد: ایران از آخرین کشورهایی بود که پس از کرونا به آموزش حضوری بازگشت اما دشمنان به دنبال تعطیلی و مجازی شدن دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی بودند تا ابزار رسانه بیگانه را در دست جوانان قرار داده و از قدرت آن سواستفاده کرده و موج رسانه ای را راه اندازی کنند و دانشگاه ها را مبدا حملات قرار داده تا هدف خود را پیش ببرند.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، از اهداف دشمنان می‌توان به ایجاد گسل قومیتی از جمله فعال کردن احزاب تجزیه طلب و همچنین تلاش برای ایجاد گسل جنسیتی اشاره کرد که در ادامه کار به دنبال شکاف‌های مذهبی نیز بودند.

یدالهی درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با وجود انباشت بدهی‌ها و پیش‌بینی مبنی بر عدم پرداخت حقوق کارمندان، تمام حقوق‌ها سر وقت پرداخت شد، همچنین از دیگر عملکردهای مثبت میتوان به پیشرفت واحد در ارزیابی ها اشاره کرد که این ارزیابی ها در ۷محور و ۹۷ شاخص متفاوت، عملکرد سیستمی واحدها، مراکز، استان ها و رئیس واحد در یک سال اداری توسط سیستم نظارت و ارزیابی بررسی می‌شود که نتیجه این برسی‌ها برای دانشگاه آزاد استان همدان ارتقای ۱۱ واحدی رتبه عملکرد با اختلاف ۲۰ امتیاز بعد از استان های کرمان، اصفهان و هرمزگان در رتبه چهارم کشوری قرار گرفته است.

رسانه بی‌تقوا، عامل فتنه‌آفرینی در جامعه/ دانشگاه آزاد همدان حائز رتبه چهارم میان واحدهای کشوری شد

 خبرنگار: محمدحسین میرزائی / سارا امیری‌طلب

 عکس: مهدی میرزائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1174105

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =