کدام کشورها بیشترین میزان مهاجرت دانشجویان را دارند؟ + اینفوگرافی

بررسی‌ها نشان می‌دهد کشور چین با یک میلیون و ۸۸ هزار و ۴۶۶ دانشجو توانسته رتبه اول ارسال دانشجوی بین‌المللی را بین کشورهای جهان کسب کند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کم نیستند دانشجویانی که برای ادامه تحصیل بار سفر می‌بندند و به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. این موضوع علاوه بر ارزآوری، منجر به آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر و آشنایی سایرین با فرهنگ کشور مبدا خواهد شد.

آمادگی ایران برای جذب ۲۵۰ هزار دانشجوی بین‌الملل تا سال ۱۴۰۴

طبق آمار رسمی ۹۵ هزار و ۹ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور تحصیل می‌کنند. از طرفی دیگر بیش از ۹۴ هزار دانشجوی خارجی از ۱۱۹ کشور جهان در ایران مشغول به تحصیل هستند.  از طرفی وزارت علوم  در نظر دارد ۲۵۰ هزار دانشجوی خارجی را تا سال ۱۴۰۴ در دانشگاه‌های داخلی جذب کند. سایر کشورهای جهان نیز تمهیداتی برای جذب دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند؛ البته که امکان دانشجو فرستی به کشورهای دیگر نیز وجود دارد. در گزارش زیر جمعیت دانشجویان بین‌المللی ورودی و خروجی را در کشورهای جهان بررسی شده است.

چین اولین کشور ارسال دانشجوی بین‌المللی

نمودار زیر جمعیت دانشجویان بین‌المللی ورودی و خروجی در برخی از مقاصد منتخب را طی ۲ سال گذشته بررسی کرده است:

کدام کشور بیشترین میزان مهاجرت دانشجویان را دارد؟ + اینفوگرافی

بررسی‌ها نشان می‌دهد بر اساس آخرین آمار موجود در ۲ سال گذشته، کشور چین با یک میلیون ۸۸ هزار و ۴۶۶ دانشجو توانسته رتبه اول ارسال دانشجوی بین‌المللی را بین کشورهای جهان کسب کند.  پس از آن کشور هند با ۵۱۶ هزار و ۲۳۸ دانشجو و کشور آلمان با ۱۳۷ هزار و ۹۰۰ دانشجو رتبه دوم و سوم را بین ارسال دانشجوی بین‌المللی را کسب کردند. پس از آن به ترتیب کشور فرانسه، کانادا، ترکیه، انگلستان، ژاپن، آمریکا و استرالیا توانسته‌اند رتبه چهارم تا دهم را به خود اختصاص دهند.

بر اساس آخرین آمار موجود از جابه‌جایی تحصیلی و دانشجویی در جهان، پذیرش دانشجوی بین‌المللی به ترتیب در بین کشورهای آمریکا با ۹۴۸ هزار و ۵۱۹ دانشجو، انگلستان با ۶۰۵ هزار و ۱۳۰ دانشجو و استرالیا با ۴۹۶ هزار و ۲۴۸ دانشجو بیشتر از سایر کشورهای جهان بوده و این سه کشور توانسته‌اند رتبه اول تا سوم را در این زمینه به خود اختصاص دهند. پس از آن به ترتیب کشورهای آلمان، کانادا، فرانسه، ژاپن، ترکیه، چین و هند توانسته‌اند رتبه چهارم تا دهم را در زمینه پذیرش دانشجوی بین‌المللی کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =