تغییرات در آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی در حال تدوین است/ بازنگری در شرایط پذیرش دانشجویان پس از ۷ سال

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین تغییرات و بازنگری آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی بعد از ۷ سال خبر داد.

ابوالفضل باقری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بسیاری از افراد هستند که به تحصیل در رشته‌ پزشکی علاقمند هستند و تمایل دارند که در آینده پزشک شوند. امکان دارد این افراد به دلایل مختلف در کنکور در این رشته خاص قبول نشوند. بنابراین نباید تمامی مسیرها برای این افراد بسته باشد.

ماجرای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی به کجا رسید؟

وی ادامه داد: بنابراین این افراد در دانشگاه ضمن اینکه رشته تحصیلی غیر از پزشکی را سپری می‌کنند، می‌توانند در رشته پزشکی نیز آزمون دهند. البته تعداد افراد پذیرش به شدت محدود است.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود ۷ سال است که به صورت آزمایشی آزمون لیسانس به پزشکی را برگزار می‌کند، گفت: نتایج این آزمون نیز با دقت مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد تا کیفیت آموزش این دوره‌ها رصد شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای آزمون لیسانس به پزشکی در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عنوان کرد: ما در حال بررسی خروجی این آزمون در دانشگاه تهران هستیم تا اگر موفقیت این موضوع را مثبت ارزیابی کردیم، به دانشگاه‌های دیگر نیز اجازه برگزاری این آزمون داده شود.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی در حال بازنگری است، گفت: با توجه به اینکه از زمان تدوین این آیین نامه ۷ سال می‌گذرد؛ لازم بود که این تغییر و بازنگری در برخی از ماده‌ و تبصره‌ها انجام شود.  

وی با اشاره به شرایط سنی داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی یادآور شد: سن این افراد در حال ارزیابی است،؛ چرا که این داوطلبان دوره لیسانس را گذراندن و باید بررسی شود که اثر بخشی لازم را دارند یا خیر.

باقری‌فرد در پاسخ به این پرسش که آیا «زمان اعلام نتیجه تغییرات در آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی مشخص است یا خیر؟» گفت: زمان دقیقی را نمی‌توان اعلام کرد. اصلاحیه‌های این آیین نامه در شورای عالی برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت در حال تدوین است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تغییر شرط معدل داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی بیان کرد: برخی از صاحب نظران این حوزه اعتقاد دارند که معدل نباید جزو شروط پذیرش افراد در این حوزه باشد. بنابراین در این تغییرات ما معدل را اثر مثبت در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صادقی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      سلام وقت بخیر ببخشید در مورد شرایط آزمون لیسانس به پزشکی امکان برداشتن شرط معدل دیپلم[ بالای ۱۸ ] وجود دارد ؟؟؟ چون اکثر افراد به دلیل معدل دیپلم و شرایط خاص آزمون از شرکت در آزمون محروم شدند