خوی منطقه هدف گروه‌های جهادی در ایام نوروز ۱۴۰۲ است/ بهبود معیشت مردم هویزه با راه‌اندازی پویش در بلندای نخل

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: گروه‌های جهادی دانشجویان در نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان خوی و استان خوزستان کار ویژه عمرانی انجام می‌دهند.

صادق مفرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه به دلیل هم زمانی ایام تعطیلات نوروز و ماه رمضان تصمیم گرفته شده تا مدت زمان برگزاری اردوهای جهادی کوتاه باشد، اظهار کرد: همچنین تعداد گروه‌های جهادی و دانشجویان جهادگر اعزامی از یک استان به مناطق محروم استان دیگر نیز نسبت به سال‌های گذشته کمتر خواهد بود.

بخش استانی جشنواره ملی جهادگران سال آینده راه‌اندازی می‌شود

وی ادامه داد: بنابراین فعالیت گروه‌های جهادی در نوروز ۱۴۰۲ محدود به مناطق محروم استان خود است. به این معنا که فعالیت دانشجویان جهادگر به علت ماه رمضان، بیشتر در محله‌ها و حاشیه شهرها پر رنگ تر است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با تصریح بر اینکه امسال گروه‌های جهادی در شهرستان خوی و استان خوزستان کار ویژه انجام می‌دهند، گفت: در این راستا، بسیج دانشجویی قرارگاهی را در شهرستان خوی ایجاد کرده است. در حال حاضر بخش بیشتر آوار برداری انجام شده است و جهادگران می‌توانند در ایام نوروز می‌تواند مرحله ساخت منازل را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه بسیج دانشجویی در خوزستان آغاز به کار کرده است، عنوان کرد: امسال از ظرفیت اردوهای راهیان نور در فعالیت‌های و خدمت‌رسانی استفاده خواهد شد. در این راستا خانواده‌های کم بضاعت در هویزه و خرمشهر شناسایی شده‌اند.

مفرد از راه اندازی پویش «در بلندای نخل» خبر داد و گفت: دانشجویان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور و جهادی در این پویش، به یاد شهدای دانشگاه خود و احترام به خانواده آنان یک  اصله درخت مثمر نخل می‌کارند. دانشجویان به این کار به معیشت مردم و نیز بهبود وضعیت محیط زیست استان کمک خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به اینکه غرفه‌های پویش «در بلندای نخل» از هفته آینده در دانشگاه‌ها برپا می‌شود، گفت: در این غرفه‌ها کمک‌های مردمی جمع آوری خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و شورای عالی جهاد سازندگی نیز به بسیج دانشجویی برای پیشبرد این پویش کمک خواهند کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1174320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =