وزیر نیرو: حجم تبادل برق ایران و پاکستان به ۲۰۰ مگاوات ارتقا خواهد یافت

وزیر نیرو با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان برابر با ۲ میلیارد دلار در سال است، روند مذاکرات انجام شده درباره تبادل برق بین دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حجم تبادل برق دو طرف در چارچوب توافق جدید به حدود ۲۰۰ مگاوات ارتقا می‌یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «علی اکبر محرابیان» در حاشیه دیدار با «خرم دستگیر خان» وزیر انرژی پاکستان با اشاره به تاکید دولت سیزدهم مبنی بر تعمیق و توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه، گفت: در زمینه روابط اقتصادی نیز همکاری‌های خوبی بین دو کشور برقرار است، به طوری‌که امروز حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان در سال برابر با ۲ میلیارد دلار است.

وی با اشاره به انجام عملیات طراحی و اجرایی خط انتقال برق ایران به پاکستان در کمتر از یک سال، تصریح کرد: آزمایش‌ها و تست‌های لازم در این زمینه انجام شد و این خط هم‌اکنون برق‌دار است؛ امروز درباره چگونگی تجارت و مبادلات برق دو طرف با حضور وزیر انرژی کشور پاکستان و تیم‌های فنی و تجاری مذاکرات خوبی انجام شد.

رضایی: رویای اتحاد علیه ایران در خاورمیانه محکوم به شکست است

محرابیان ضمن ابراز امیدواری به برقراری توافق دو کشور برای تبادل برق، اظهار داشت: در چارچوب توافق جدید، حجم تبادل برق ایران و پاکستان به حدود ۲۰۰ مگاوات ارتقا می‌یابد که این امر گامی بلند برای توسعه روابط محسوب می‌شود و امید است به موجب آن شاهد پایدارسازی تبادل برق بین دو کشور باشیم.

وی با اشاره به اشتراک های فرهنگی دو کشور افزود: ایران و پاکستان در کنار ظرفیت‌های مشترک تمدنی و مذهبی، از دیرباز و در طول اعصار مختلف دارای ریشه‌های فرهنگی مشترک فراوان از جمله زبان فارسی و شعرای مشترک بنامی چون علامه اقبال لاهوری برخوردار هستند که موجب برقراری و توسعه روابط مثبت شده است.

در ادامه خرم دستگیر خان با اشاره به سفر پیشین خود به ایران گفت: در این سفر پیشبرد توافقات قبلی درباره مبادلات برق بین دو کشور ایران و پاکستان از طریق خط انتقال برق پیگیری و تلاش شد تا توافقات نهایی حاصل شود.

وزیر انرژی پاکستان با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو کشور افزود: امید است با حصول توافق نهایی ذیل تشکیل جلسات تیم‌های فنی و تجاری، شاهد توسعه و گسترش تبادلات برق بین دو کشور باشیم.

وی خاطرنشان‌کرد: روابط دو ملت فراتر از رویدادهای منطقه‌ای و بین المللی است و هر دو کشور دارای مشترکات قوی فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =